کد خبر: 969863
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری با تکرار ادعا‌ها علیه ایران، از دیدار با ولیعهد سعودی و حمایت از ریاض در مواجهه با حمله آرامکو سخن گفت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عنوان نخستین فردی که در واقعه حمله پهپادی به آرامکو- غول نفتی عربستان سعودی- انگشت اتهام را علیرغم قبول مسئولیت از سوی حوثی‌های یمن، به سمت ایران نشانه رفت؛ در پیامی توئیتری، مواضع خصمانه خود علیه تهران را تکرار کرد.

وی در این باره مدعی شد: امروز با محمد سلمان ولیعهد عربستان، دیدار و در خصوص حملات بیسابقه علیه زیرساخت‌های نفتی این کشور صحبت کردم. ایالات متحده در کنار عربستان ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدید آمیز حکومت ایران تحمل نخواهد شد.

این در حالی است که رسانه رسمی عربستان سعودی می‎گوید پمپئو از تصمیم ریاض برای دعوت از کارشناسان بین‎المللی در راستای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه استقبال کرده است.

گفتنی است حمله پهپادی روز شنبه (۱۴ سپتامبر) به بزرگترین پالایشگاه نفت عربستان که در مالکیت شرکت نفتی آرامکو قرار دارد، روند تولید نفت این کشور را برای چندین روز با وقفه مواجه کرد که این امر باعث جهش ناگهانی قیمت جهانی نفت شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار