کد خبر: 969678
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
دهمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه روزگذشته با آمار‌های خوشحال‌کننده‌ای درباره کشف زمین‌خواری، کشف فرار مالیاتی، بازپس‌گیری اموال بیت‌المال از بابک زنجانی و فرخزاد و دیگر مفسدان اقتصادی به همراه رسیدگی به مدیران مقصر در سیل اخیر همراه بود.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی، آمار جالبی درباره زنده‌کردن زمین‌خواری‌ها ارائه کرد و گفت: «در سال ۹۸ موفق شدیم مساحتی بالغ بر ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران را به سازمان‌های متولی زمین و مسکن اعاده کنیم که رقم تقریبی آن‌ها بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. در استان تهران در سال ۹۸ تا امروز بالغ بر هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران و سودجویان را به نهاد‌های متولی زمین و مسکن اعاده کردیم که ارزش تقریبی آن بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال بوده است.»

وصول ۴ برابری مالیات
اسماعیلی در ادامه به برخی پرونده‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حوزه فرار مالیاتی در پنج ماه امسال موفق شدیم با شناسایی کسانی که فرار مالیاتی داشتند و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۲هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت نشده را وصول کردیم و ۴هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به بیت‌المال بازگشت که این رقم سال گذشته هزار میلیارد بود.

از بابک زنجانی تا فرخزاد
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال داخل کشور بابک زنجانی، تحویل وزارت نفت شده است. در پرونده امیرمنصور آریا تاکنون ۶۰۰میلیارد تومان جزای نقدی واصل شده و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رد مال شده است. در پرونده فرخزاد، کارخانه ماشین‌سازی تبریز به ارزش ۶۸۸میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت. در یکی از پرونده‌های مرتبط با بانک ایران‌زمین و بانک سینا، ۶۰۰میلیارد تومان قبل از محاکمه متهم به بانک بازگردانده شد.

بزرگ‌ترین بدهکار بانکی در آستانه محاکمه
سخنگوی قوه‌قضائیه تصریح کرد: در پرونده دیگری که هنوز به دادگاه نرفته، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از اموال یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی به دولت بازگردانده شد. در پرونده بیمارستان رضوی هم بیش از ۵۰ ملک از زمین‌خواران پس گرفته شد که ارزش اموال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به مشکل خصوصی‌سازی در کشور گفت: این همه خصوصی‌سازی در کشور انجام شده است و رونقی در تولید مشاهده نکردیم بلکه روند خصوصی‌سازی و بیکارشدن کارگران غصه دیگری بود. به جای اینکه شرکت‌های خصوصی تعطیل شوند، حقوق کارگران ماه‌ها پرداخت نمی‌شد.

پرداخت حقوق پس از دیدار رئیسی
اسماعیلی تصریح کرد: در یکی از سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه، آقای رئیسی با کارکنان روغن جهان گفتگو کردند و بعد از این دیدار یک ماه حقوق کارگران پرداخت شد و قرار است حقوق معوقه این کارگران هم به زودی پرداخت شود.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین تأکید کرد: رئیس قوه‌قضائیه باید به موجب قانون صورت کامل اموال خود و خانواده‌اش را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کرد که این کار توسط آقای رئیسی انجام شد.

ارقام درشت برخی وکلا
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که براساس قانون آیین دادرسی کیفری وکلای پرونده‌های مفاسد اقتصادی باید با تأیید رئیس قوه قضائیه انتخاب شوند و این تبصره باعث ایجاد رانت بین وکلا شده هم گفت: قوه قضائیه با اصلاح این تبصره موافق است و در کمیسیون قضایی مجلس هم اصلاح این ماده قانونی تصویب شده و در انتظار تصویب در صحن مجلس است.

اسماعیلی افزود: برخی از وکلا ارقام درشتی در پرونده‌های اقتصادی می‌گیرند و به قوه قضائیه ارتباط ندارد. بیش از هزار وکیل برای کار روی پرونده‌های مفاسد اقتصادی تأیید شده‌اند و به اصحاب پرونده توصیه می‌کنیم مبالغ بیشتر از تعرفه پرداخت نکنند.

کیفرخواست جاسوسان استرالیایی
وی در رابطه با بازداشت سه استرالیایی در ایران گفت: اصل خبر صحت دارد و دو پرونده تشکیل و کیفرخواست آن‌ها نیز صادر شده است. یکی از پرونده‌ها دایر بر عکسبرداری از مراکز نظامی توسط هلی‌شات مجهز به دوربین و پرونده دوم که امنیتی است، دایر بر جاسوسی این افراد برای یک کشور دیگر است و دادگاه رأی نهایی آن را صادر می‌کند.

مقابله به مثل با کانادا
اسماعیلی در رابطه با تصرف اموال ایران توسط کانادا هم گفت: اقدام کانادا در مورد فروش اموال ایران مغایر حقوق بین‌الملل است. این اقدام تروریسم دولتی اقتصادی است. به محض این اقدام کشور کانادا، ما هم اقداماتی را انجام دادیم و در وهله اول به دنبال آن هستیم که جلوی این کار را بگیریم که اگر در این زمینه موفق نشدیم، قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه مقابله به مثل خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان جزو دستورالعمل‌های جدید است. در مورد پرونده سحر خدایاری از اصحاب رسانه درخواست دارم به وضعیت روحی این خانواده هم توجه کنند، بنابراین به این پرونده به گونه‌ای توجه نشود که موجب ناراحتی خانواده داغدار این فرد شویم.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که منظور خانم ابتکار از انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود قبل از فوت سحر خدایاری مبنی بر اینکه (امیدواریم دیگر شاهد رخ دادن این گونه رویه‌ها نباشیم) چیست؟ گفت: این سؤال را باید از خود ابتکار بپرسید.

وداع با سراج
وی درنهایت از انتصاب حجت‌الاسلام درویشیان به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و گفت: ایشان ۲۰ سال در بخش‌های مختلف سازمان بازرسی مدیریت کرده و جایگزین آقای سراج خواهند شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
باید پولهای بازگشت کرده به بیت المال توسط مردم لمس شود.اعلام پرداختهای معوقه از این بودجه حتی اگر 5 مورد در سال باشد امیدواری و اعتماد به نظام را قوت میدهد
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
1
0
قطره در مقابل دریا . اینهم نوعی عوامفریبی که بگویند اموال و بول های دزدی را که ارزششان بودجه حداقل 10 کشور است را بر میگردانیم . با این خبر ها که معلوم نیست راست باشد و یا دروغ ابی برای مردم و مملکت گرم نمیشود
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
چقدر آدم منفی بافی هستید. شما از آن دست آدم‌ها هستید که اگر دستمان را به عسل آغشته و در دهانتان بگذاریم باز هم غر غرتان بلند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار