کد خبر: 969656
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که دومین انتخابات در شش ماه گذشته بود، دیشب درحالی به پایان رسید که به خاطر تحولات اخیر منطقه، تدابیر شدید امنیتی بر اراضی اشغالی حاکم بود؛ انتخاباتی که طبق نظرسنجی‌ها هیچ یک از احزاب اکثریت را کسب نخواهند کرد و چالش تشکیل کابینه مثل دور قبل بر سر تل‌آویو سایه افکنده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اسرائیلی‌ها دیروز برای انتخاب ۱۲۰ عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به پای صندوق‌های رأی رفتند و پس از پایان رأی‌گیری در ساعت ۱۰ شب به وقت محلی، مراکز رأی‌گیری بسته شد تا شمارش اولیه آرا شروع شود. قرار است نتایج اولیه انتخابات امروز (چهارشنبه) اعلام شود. به گزارش العالم، رهبران دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات پیش از رأی‌گیری اسرائیلی‌های مردد را به شرکت در انتخابات به سود نامزد‌های مورد حمایت خود فراخواندند. انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی دیروز در حالی برگزار شد که تدابیر شدید امنیتی در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و رژیم صهیونیستی دیروز گذرگاه‌های غزه و کرانه باختری را مسدود کرده بود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: «دونالد ترامپ روز گذشته به من گفت، نتایج انتخابات شانه به شانه خواهد بود. می‌توانم به شما تضمین دهم که نتایج بسیار نزدیک خواهند بود». در مقابل بنی گانتس، فرمانده سابق ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل رقیب نتانیاهو بعد از انداختن رأی خود به صندوق در مرکز اسرائیل گفت: «اسرائیلی‌ها با فساد و تندروی مخالف هستند. ما بسیار امید داریم امروز به منظور تغییر رأی می‌دهیم». بر اساس نظرسنجی‌ها گفته می‌شود حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و احزاب رقیب شانس برابری برای پیروزی در انتخابات دارند. براساس نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حزب نتانیاهو و حزب متحد «آبی و سفید» هر کدام در این انتخابات تعداد ۳۲ کرسی را به دست خواهند آورد و «اسرائیل خانه ما» که رهبری آن را لیبرمن بر عهده دارد، ۹کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را کسب می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا هم که خواهان پیروزی نتانیاهو است، دیروز پیش‌بینی کرد که انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نتایجی نزدیک به هم داشته باشد. به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، رقیب اصلی نتانیاهو در این انتخابات، «بنی گانتس» است که با تشکیل حزب جدید وارد سیاست شده است. رقیب دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این انتخابات آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب «اسرائیل، خانه ما» است. این حزب با حزب بنی گانتس، ائتلاف آبی و سفید را تشکیل داده است تا پیروز انتخابات پارلمانی این رژیم شود.

در انتخابات گذشته، حزب لیکود و حزب رقیب آن، ائتلاف آبی و سفید، هر کدام توانستند ۳۵ کرسی در پارلمان ۱۲۰ عضوی به دست بیاورند. اما لیکود با دیگر احزاب، ائتلاف کرد و مجموعاً آن‌ها ۶۵کرسی را در اختیار گرفتند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی ویدئویی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به اسرائیلی‌ها گفت «همه تلاش خود را برای دستیابی به یک دولت منتخب در اراضی اشغالی در نزدیک‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از برگزاری انتخابات دیگر به کار می‌گیرد». رئیس رژیم صهیونیستی متعهد شد «پس از برگزاری دو انتخابات پارلمانی در یک سال، انتخابات پارلمانی سومی در کار نباشد». پس از برگزاری انتخابات در اوایل ۲۰۱۹، بنیامین نتانیاهو در ماه آوریل مأمور تشکیل کابینه شد، اما با وجود اختلافات بسیار در میان احزاب راست افراطی در امر تشکیل کابینه ناکام ماند. از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، این نخستین بار است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار