کد خبر: 969655
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
پس از تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور امریکا، مدیر سابق کمپین دونالد ترامپ دیشب در نخستین جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد تا به سؤالات آنان در آنچه تحقیقات استیضاح می‌خوانند، پاسخ دهد. ترامپ در واکنش به تحرکات کنگره علیه خودش، گفته که کمیته قضایی بهتر است درباره اوباما و معامله‌هایش تحقیق کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت سه سال از ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به کاخ سفید، تلاش نمایندگان دموکرات کنگره برای استیضاح او همچنان در جریان است. پس از آنکه ۱۲۰ نماینده دموکرات خواهان استیضاح ترامپ شدند، اولین جلسه قضایی برای بررسی تخلفات کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ برگزار شد. کوری لواندوسکی، مدیر سابق کمپین ترامپ دیشب در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد تا درباره گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا توضیح دهد. به گزارش آسوشیتدپرس، علاوه بر لواندوسکی، ریک دیربورن و راب پورتر، معاونان سابق کاخ سفید نیز برای شهادت احضار شدند، اما به دستور کاخ سفید در این جلسه حاضر نخواهند شد. پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید در نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشت: «وزارت دادگستری توصیه کرده این دو دستیار سابق باید به دلیل مصونیت قانونی که دارند، احضار‌ها را نادیده بگیرند. وکلای این دو نفر نیز اعلام کردند که این دو به دستورات ترامپ عمل می‌کنند. به این دو مرد توصیه شده که در این جلسه شرکت نکنند، زیرا دارای مصونیت قانونی هستند که مشاوران ارشد رئیس‌جمهور را از شهادت دادن در امان می‌دارد». این مشاور کاخ سفید در نامه‌ای دیگر نوشت: «لواندوسکی که هرگز برای کاخ سفید کار نکرده، نباید گفتگو‌های خصوصی با ترامپ را افشا کند». تخلفات کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، به چالش جدی بین دموکرات‌ها و دولت تبدیل شده است. باتوجه به اینکه اکثریت سنا در دست جمهوریخواهان است، دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ کار دشواری پیش رو دارند. همچنین برخی دموکرات‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که تلاش برای استیضاح ترامپ می‌تواند مانع از دستیابی آن‌ها به دستاورد‌های دیگر برای تقویت جایگاه این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ شود. ترامپ دیروز در توئیتی در واکنش به تحقیقات کنگره، نوشت: «کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا باید به جای پیگیری تحقیقات مختلف علیه او و دولتش به سراغ تحقیق درباره معامله‌های باراک اوباما و همسرش از جمله معامله‌های پرسود چند میلیون دلاری مربوط به انتشار کتاب‌های خاطرات‌شان و یک توافق اخیرشان با شرکت فیلمسازی نتفلیکس برای ساخت سریالی درباره آن‌ها برود.»

کاهش رضایت مردمی از ترامپ
نتایج نظرسنجی بزرگ‌ترین کمیته اقدام سیاسی حزب دموکرات امریکا نشان می‌دهد، میزان رضایت مردم از عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ در ایالت‌هایی که محل اصلی رقابت انتخاباتی هستند، در حال کاهش است و دموکرات‌ها در ایالت‌های تعیین‌کننده از ترامپ پیشی گرفته‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، این نظرسنجی که از سوی سازمان «Priorities USA» صورت گرفته، نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در ایالت‌های فلوریدا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین با ۴۸ درصد از ترامپ با ۴۰ درصد پیش هستند. ۱۱ درصد از رأی‌دهندگان این ایالت‌ها نیز هنوز درباره رأی خود تصمیم نگرفته‌اند. ۳۶ درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند قطعاً به دموکرات‌ها رأی می‌دهند و تنها ۲۶ درصد برای حمایت از ترامپ در انتخابات تصمیم قطعی دارند. ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در تمامی این ایالت‌ها به جز نوادا پیروز شد. این نخستین بار در چند دهه اخیر بود که ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا به یک نامزد جمهوریخواه رأی دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار