کد خبر: 969646
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
والیبال قهرمانی آسیا/ ایران ۲ – چین صفر
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تهران، به مصاف تیم چین رفت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در نخستن بازی خود از مرحله دوم (یک چهارم نهایی) رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تهران، ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه شنبه) ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۸ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم ملی چین رفت.

ترکیب تیم ملی ایران برای شروع این بازی را محمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت پور (لیبرو)، میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان) و امیر غفور تشکیل دادند.

*ست اول: ۲۵ – ۱۸ ایران
نخستین امتیاز بازی را ایران با آبشار فیاضی کسب کرد. در حالی که دو تیم به صورت پایا پای پیش میرفتند، با دفاع آبشار فیاضی، چین ۵ – ۴ پیش افتاد. با سرویس‌های خوب موسوی و عملکرد خوب عبادی پور و غفور در حمله، ایران ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. فیاضی که امروز عملکرد خوبی در زدن آبشار داشت، روی پاس‌های بلند معروف ایران را ۱۱ – ۸ پیش انداخت. ایران با حفظ اختلاف ۳ امتیازی، ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین ایران امتیاز ۱۷ را کسب کرد تا لوزانو برای چین تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی بازیکنان ایران چند سرویس خود را توسط موسوی و معروف تبدیل به امتیاز کردند تا چین در امتیاز ۲۰ – ۱۵ وقت استراحت بگیرد. در حالی که مدافعان چین نتوانستد حملات سرعتی ایران را دفاع کنند، شاگردان کولاکوویچ ۲۵ – ۱۸ ست نخست بازی را با برتری پشت سر گذاشتند.

*ست دوم: ۲۵ – ۲۳ ایران
عملکرد مدافعان چین در این ست بار‌ها حملات ایران را ناکام گذاشت تا ۵ – ۲ از ایران پیشی بگیرند. دریافت‌های چینی‌ها همانن دفاعشان رایط خوبی داشت تا ۸ – ۵ وقت استراحت فنی نخست را از آن خود کنند. با ورود تیم‌ها به زمین، جیانگ چوآن با سرویس‌های خوب خود چین را به امتیاز ۱۰ رساند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. نهایتا ایران توسط موسوی نخستین دفاع خود را در این ست ثبت کرد تا اختلاف در امتیاز ۱۲ – ۱۰ به دو پوئن کاهش یابد. از اواسط این ست قائمی جایگزین فیاضی شد. در حالی که با اشتباه جیانگ اختلاف به یک امتیاز کاهش یافت، لوزانو برای چین وقت استراحت گرفت. درخشش موسوی ادامه داشت تا اینکه با یک امتیاز سرویس ایران را ۱۵ – ۱۴ پیش انداخت. از اواسط این ست دفاع ایران عملکرد بهتری داشت تا ۱۶ –۱۵ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

قائمی که پس از ورود به زمین عملکرد خوبی در دریافت سرویس‌های بازیکنان چین داشت، با آبشار پر قدرت خود ایران را ۱۹ – ۱۷ پیش انداخت تا لوزانو تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد درخشان موسوی روی پاس‌های سرغتی معروف و در دفاع ادامه داشت تا ایران ۲۵ – ۲۳ پیروز ست دوم بازی شود.

*ست سوم: ۲۵ – ۱۷ ایران
با سه اشتباه متوالی بازیکنان چین، ایران ۳ – صفر از حریف پیش افتاد تا لوزانو برای چینی‌ها وقت استراحت بگیرد. با جای خالی فوق العاده معروف و پاس‌های سرعتی‌اش به موسوی، ایران ۸ – ۲ وقت استراحت فنی نخست را کسب کرد. با شروع بازی، چینی‌ها اختلاف را در حالی به سه امتیاز کاهش دادند که نتیجه ۹ – ۶ به سود ایران بود. بار دیگر دریافت‌های چین توسط سرویس‌های خوب بازیکنان ایران دچار مشکل شد تا با ۶ اختلاف در امتیاز ۱۴ – ۸ این تیم عقب بیافتد. ایران توانست ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند.

با امتیاز سرویس موسوی و به کارگیری سرعت در خط حمله، ایران توانست ۱۹ – ۱۲ از حریف پیشی بگیرد. در نهایت ایران توانست با اختلاف ۸ امتیازی و نتیجه ۲۵ – ۱۷ ست سوم بازی را با برتری پشت سر گذاشته و در مجموع سه بر صفر برنده این بازی شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار