کد خبر: 969578
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
نماینده آموزش و پرورش در شورای ترافیک
نماینده آموزش و پرورش در شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی گفت:بخشی از سرویس‌ها در زمان طرح زوج و فرد خواهند بود که مشکلاتی قطعا ایجاد می‌کند و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشید.

،علی احمدی پیش از ظهر امروز در شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آموزش و پرورش کارگروه ماده ۱۸ استان فعال است و مصوباتی که دارد را به فرمانداری گزارش می‌دهد به طوریکه شهرداری، نماینده استانداری و اولیاء در آن حضور دارند. 

وی با بیان اینکه پیشنهاد نرخ افزایش سرویس مدارس ۱۸ درصد در تبریز پیشنهاد شده است که قرار است تا بعد از ابلاغ به فرمانداری و تائید به مدارس ارائه شود، گفت: انتقاد مبنی بر عدم ارائه گزارش ماده ۱۸ به استانداری را قبول داریم و از این به بعد این کارگروه، تمام مصوبات خود را به استانداری ارائه خواهد داد. 

احمدی متذکر شد: مدیریت و نظارت سرویس مدارس را فقط آموزش و پرورش توانایی نظارت ندارد و جا دارد از پلیس راهور که دوشادوش ما کمک می‌کند، تشکر کرد.

وی ادامه داد: سامانه "سپند" توسط استانداری به ما ابلاغ شده بود که  به مدارس نیز ابلاغ شده است که بخشی از این دو مرحله توسط شهرداری و بخش دیگر توسط دفاتر پیشخوان بررسی می‌شود. 

نماینده آموزش و پرورش استان در ستاد شورای ترافیک خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اولیای دانش‌آموزان در سامانه "سپند" موضوع دیگری است که  مدیران موظف به توجیه اولیاء جهت ثبت‌نام هستند. 

وی با بیان اینکه در رابطه با برچسب سرویس مدارس اقدامی نشده است، در حالیکه یک هفته تا شروع مهر باقی مانده است، گفت: البته ناگفته نماند که بخشی از سرویس مدارس، سرویس غیرمجاز است که برای این منظور کلاس آموزشی توجیهی برای اولیاء و مدارس آموزشی گذاشته‌ایم تا با عواقب آن آشنا شوند. 

احمدی تصریح کرد: تاکید بر این داریم تا کارگروه ماده ۱۸ در خود فرمانداری و استانداری برگزار شود زیرا در بروز برخی مشکلات ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم وارد عمل شویم. 

نماینده آموزش و پرورش در شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی افزود: گشت‌های تلفیقی از سه سال پیش برای برخورد سرویس‌های غیرمجاز ایجاد شده است.  

احمدی در رابطه با انتقاد از ورودی مدارس و ترافیک ناشی از آن، اذعان داشت: اختیار موضوع راه ورود به مدرسه در اختیار مدیر مدرسه است که ما بخشنامه کردیم تا با خط‌کشی داخل مدرسه و مراقب خط نگه‌دار انجام گیرد. 

وی گفت: با توجه به اینکه یک‌بار سرویس مدرسه در داخل مدرسه با یک کودک تصادف کرده و منجر به فوت آن کودک شد، از این‌رو الان باید به صورت جدی به این مقوله توجه شد. 

نماینده آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: موضوع برچسب سرویس با مشکلی روبه‌ رو شده است به طوریکه الان نزدیک به ۵۰ شرکت فعال هستند که زمان مراجعه به تاکسیرانی از آنها مجوز دوباره می‌خواهند که این مبلغی بالغ بر دو و نیم میلیون تومان می‌شود.

احمدی یادآور شد: بخشی از سرویس‌ها در زمان طرح زوج و فرد خواهد بود که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشید. 

وی با بیان اینکه محله‌محوری در مدارس ابتدایی زیاد شده است، گفت: متاسفانه با هماهنگی‌های انجام گرفته، می‌خواستیم تا برخی مدارس را در زمان‌های خارج از مدرسه به عنوان پارکینگ استفاده کنیم که با مخالفت اداره‌کل اوقاف در مدرسه شهید خیابانی منجر شد و این طرح اجرایی نشد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر