کد خبر: 969501
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان تلویزیون:
نویسنده و کارگردان تلویزیون معتقد است سریال‌سازی در سیمافیلم، رقابت در شبکه‌ها را از بین برده و با این رویکرد و استراتژی، مدیر شبکه فقط در حد یک پخش‌کننده، مسئولیت دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان تلویزیون در گفتگو با تسنیم ضمن تأکید بر اینکه تمرکز سریال‌سازی در سیمافیلم، رقابت در شبکه‌ها را از بین برد، می‌گوید: سریال‌ها به مدیران شبکه‌های سیما داده می‌شود و براساس کنداکتور ابلاغی سیما آن‌ها را روی آنتن می‌برند، نه از کم‌وکیف و نه از تصویب فیلمنامه و ماجرای کلی ساخت سریال مربوطه خبر ندارند. همه کار‌ها زیرنظر مرکز نمایشی تلویزیون (سیمافیلم) انجام شده و برآمد آن را مخاطب، منتقدان و رسانه‌ای‌ها در شبکه‌های سیما می‌بینند و خوشامد و ناخوشایندی‌شان را رهسپار مدیران مربوطه در شبکه‌های سیما می‌کنند، در صورتی که با این رویکرد و استراتژی، آن مدیر شبکه فقط در حد یک پخش‌کننده، مسئولیت داشته است.

کارگردان سریال «پنجمین خورشید» اظهار می‌دارد: اگر آن سریالی که روی آنتن شبکه‌های سیما رفت مورد استقبال مخاطب قرار گرفت نه باعث سربلندی مدیران شبکه‌های سیماست و نه در صورت انتقاد و گلایه، باعث شکست و سرافکندگی‌شان است، در واقع عامل رقابت از میان رفت و هزار تبعات دیگر هم داشت، از اینجا ماجرای من با تلویزیون شروع شد که با یک چنین ساختاری روند تولید دچار نقص شد. به نظر من الان در تلویزیون مدیران میانی ما ضعف‌های بزرگ دارند. کسانی در مدیریت میانی بخش‌های تلویزیون تکیه زده‌اند که به نظر من این لیاقت و آگاهی را ندارند و اصلاً مدیر فرهنگی نیستند، یک مدیر فرهنگی به‌اندازه یک کارگردان خوب اهمیت دارد. وی خاطر نشان می‌کند: متأسفانه مدیران میانی ما فاقد این خصوصیت هستند، به نظرم این جوانگرایی خیلی خوب است که به این سمت حرکت کرده‌ایم، به خصوص در مدیریت فرهنگی! اما جوانگرایی، چکشی و ناگهانی اتفاق نمی‌افتد، باید یک جوان را که آن زمینه‌های لازم در عرصه فرهنگی را داراست کنار یک مدیر فرهنگی باتجربه قرار دهند و سال‌ها تجربه کسب کند، آموزش ببیند و بعد در رأس قرار بگیرد.

کارگردان سریال «او یک فرشته بود»، می‌افزاید: شرایطی که بر تلویزیون حاکم شده و مردم سیما را نمی‌بینند، زاییده رفتار غلط و غیرکارشناسی مدیران میانی‌شان است. من می‌خواستم این ماجرا و موارد را مطرح کنم تا مدیران ارشد سازمان صداوسیما در جریان قرار بگیرند تا در این شرایط موجود تغییراتی ایجاد کنند. من دنبال تسویه‌حساب و انتقام‌جویی از کسی یا کسانی نیستم بلکه به دنبال این هستم یک عیب بزرگی در تلویزیون را گوشزد کنم تا شاید «آقای میرباقری» این گفتگو را بخوانند و تجدیدنظری روی اعتمادی که به برخی از مدیران دارند، صورت دهند. ایشان حتماً می‌دانند من چه کسانی را می‌گویم و نسبت به اعتماد چشم‌بسته‌ای که به این آدم‌ها دارند و بخش نمایش را کاملاً به آن‌ها سپرده‌اند تجدیدنظر جدی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار