کد خبر: 969473
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱
جنبش عدالتخواه با برگزاری دوره‌ای به بررسی ارتباط اندیشه‌های امام و رهبری پرداختند
اولین دوره آموزشی «مدرسه عدالتخواهی» با سخنرانی مسئولان جنبش عدالتخواه دانشجویی و شرکت دانشجویان علاقه‌مند به مدت دو روز برگزار شد.
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: اولین دوره آموزشی «مدرسه عدالتخواهی» با سخنرانی مسئولان جنبش عدالتخواه دانشجویی و شرکت دانشجویان علاقه‌مند به مدت دو روز برگزار شد.
در این دوره از مدرسه عدالتخواهی به بررسی اندیشه‌های امام خمینی در خصوص اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی و همچنین تحلیل چرایی وقوع انقلاب اسلامی پرداخته شد.

محمدصادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این دوره با طرح مبحث جدال دو اسلام عنوان کرد: دو اصطلاح در بیانات امام استفاده می‌شده است: اسلام امریکایی: التقاطی، متحجر، مرفهین بی‌درد، ملا‌های کثیف درباری، سرمایه‌داری و اسلام ناب محمدی: پابرهنگان، مستضعفین، تازیانه‌خور‌های تاریخ. دین دارای یک هسته و یک پوسته می‌باشد که امام روی هسته دین متمرکز بودند تا عدالتخواهی گسترش یابد.

تعریف صحیح اسلام
وی با اشاره به چند سخنرانی مقام معظم رهبری (سالگرد رحلت امام، ۲۰ سالگی و ۴۰ سالگی انقلاب...) به تعریف صحیحی از اسلام پرداختند و گفتند: اسلام جهاد و شهادت، اسلام تعبد و تعقل، اسلام دنیا و آخرت، اسلام علم و معرفت، اسلام دیانت و سیاست، اسلام قیام و عمل، اسلام فرد و جامعه، اسلام نجات‌بخشی محرومان و در نهایت اسلام ناب محمدی است.
وی با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشر گفت: قرآن را به نطق دربیاوریم، قرآن را وارد زندگی کنیم. قرآن برای هر لحظه زندگی برنامه دارد. توحیدی کردن همه عرصه‌های زندگی صلاح فردی و اصلاح جامعه باید هر دو در فرد رشد پیدا کند، هر کدام از این دو به تنهایی مانع رشد است. نباید فراموش کنیم که اسلام ناب محمدی یک جامعیت و یک اولویت دارد.

رهبری، متفکر عصرماست
جمال یزدانی، یکی دیگر از اساتید این دوره با بیان اینکه نگاه سلیقه‌ای به تفکرات امام، زمینه‌ساز انحطاط و فریب‌های سیاسی است، گفت: هر کسی که در حوزه انقلاب اسلامی قصد انجام فعالیت دارد باید امام را بشناسد و بخواند، حضرت آقا در این خصوص می‌فرمایند باید با صحیفه امام انس داشت. انس یعنی مدام به آن رجوع کرد، با آن زندگی کرد و شرط پایداری در مسیر امام نیز همین انس و مداومت بر این عمل است.
وی با بیان اینکه آفت بچه‌های تشکیلاتی این است که نمی‌توانند پیوست و ارتباطی بین تفکر امام و رهبری برقرار کنند، افزود: اگر بناست یک متفکر را در این عصر معرفی کنیم که به فهم بسیار بالا از اندیشه امام رسیده باشد، رهبری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر