کد خبر: 969405
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با اطلاع بیان می‌کنم که شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و آینده بهتری در حوزه مسائل اقتصادی پیش رو داریم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام ذوالنوری روز گذشته در شورای اداری استان قم بیان کرد: با مقاومت فعال ملت ایران در برابر فشار و تحریم‌های دشمنان، شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون موضوع مذاکرات و گفتگو با اروپایی‌ها، افزود: اروپایی‌ها دارند می‌پذیرند که ۱۵ میلیارد دلار در اینستکس فعال کنند، با توجه به اینکه زمینه فروش نفت فراهم نشده است این مبلغ را در قالب تنخواه واریز می‌کنند، طی سه نوبت و در هر نوبت ۵ میلیارد دلار، مثل این است که نفت را پیش‌فروش کرده باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: البته جمهوری اسلامی این را قبول ندارد، قرار نبود وضعیت این‌گونه باشد، بنا بود تمام روابط اقتصادی عادی‌سازی و تحریم‌ها برداشته شود، اگر این را بپذیریم حق خود را در همین حد پذیرفتیم. ذوالنوری با اشاره به اینکه تلاش اروپایی‌ها پیرامون این موضوع در نتیجه کاهش تعهدات برجامی رخ داد، گفت: مقدمات این کار به برکت مقاومت فعالی است که رخ داد و اکنون نیز در حال انجام است. وی بابیان اینکه پس از خروج ترامپ از برجام، ایران مذاکره با اروپایی‌ها را ادامه داد، افزود: اروپایی‌ها حدود یک هزار میلیارد دلار با امریکا تجارت دارند، درحالی‌که میزان تجارت آنان با ایران ۲۰ میلیارد دلار است، به همین خاطر نمی‌خواهند هزینه برجام را بدهند، اما می‌خواهند آن را حفظ کنند. ذوالنوری با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند، ادامه داد: کشور‌های اروپایی به امریکا می‌گویند هر بحرانی که در اثر از بین رفتن برجام در منطقه ایجاد شود ما را دچار مشکل می‌کند، همچنین موضوع مهاجرت زیاد به اروپا در اثر ناامنی در منطقه آنان را نگران می‌کند، بنابراین اروپایی‌ها سعی می‌کنند برجام بی هزینه را حفظ کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعدازآنکه ایران پهپاد امریکا را ساقط کرد، امریکایی‌ها و ترامپ نشست گذاشتند که جواب ایران را بدهند یا ندهند، سه‌نقطه را برای زدن تعیین کردند، برآورد آنان این بود که در این حملات ۱۵۰ تن کشته خواهند شد، بعد بررسی کردند که در اثر این حمله ایران جواب آن‌ها را می‌دهد که پاسخ مثبت بود. وی افزود: سپس بررسی کردند که ایران چه نقاطی را خواهد زد و تلفات امریکایی‌ها از این حمله چقدر خواهد بود که برآورد آنان ۱۵ هزار تن تعیین شد، همچنین دانستند که این‌یک جنگ زودگذر نیست و جنگی فرسایشی خواهد شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اینکه آقای ترامپ در توئیت خود بیان کرد جلوی حمله را گرفتم، چون نمی‌خواستم کسی کشته شود، دلیل دیگری داشت، این حمله نکردن به خاطر پیش‌بینی از رفتار و عکس‌العمل ایران بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است
شاید
اما خود اقتصادی کشور رو به نابودی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار