کد خبر: 969389
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
هفته سـوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبــال امشب در حالی با برگزاری تک‌بازی پرسپولیس – صنعت نفت به پایان می‌رسد که مدافع عنوان قهرمانی این فرصت را دارد تا با کسب پیروزی مقابل حریف آبادانی هم برای دربی یک‌شنبه آینده آماده شود، هم جبران مافات کند و هم با نمایشی خوب دوباره امید را به هوادارانش برگرداند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: البته دیدار امروز پرسپولیس یک حاشیه دارد و آن هم چیزی نیست جز محرومیت علیرضا بیرانوند. دروازه‌بان پرسپولیس با رأی کمیته انضباطی به دلیل رفتار توهین‌آمیز در جریان بازی هفته دوم سرخپوشان مقابل تراکتورسازی به یک جلسه محرومیت از همراهی با تیمش محکوم شد. نکته جالب در این خصوص حمایت کالدرون، سرمربی پرسپولیس از این حکم بود. مرد آرژانتینی نیمکت پرسپولیس با اعلام حمایت از این رأی عنوان کرده چنانچه این حکم هم صادر نمی‌شد بیرانوند را تنبیه می‌کرد و از او در بازی مقابل نفت آبادان استفاده نمی‌کرد. این رفتار کالدرون را باید در برابر رفتار‌های احساسی مدیرعامل و کاپیتان پرسپولیس گذاشت که چشم بسته از بیرانوند حمایت کردند.

با این اوصاف امشب پرسپولیس جز پیروزی و کسب این ۳ امتیاز خانگی چاره دیگری ندارد. ۳ امتیازی که بعید به نظر می‌رسد آبادانی‌ها به راحتی در اختیار مردان کالدرون قرار دهند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات صنعت نفت هم فوتبال ایران و هم تیم پرسپولیس را به خوبی می‌شناسد. او با جو ورزشگاه آزادی آشنایی کامل دارد و همین مسائل کار پرسپولیس را دشوار می‌کند. علاوه بر این صنعت نفت دو گل زده و یک گل خورده دارد، اما پرسپولیس در دو بازی یک گل زده و یک گل خورده است. سرخ‌ها برای حضور با روحیه در دربی نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارند، اتفاقی که باید دید اسکوچیچ اجازه افتادن آن را به میزبان پرحاشیه‌اش می‌دهد یا نه.

باید با سبک جدید بازی کنیم
سرمربی پرسپولیس در نشست خبری دیروز ضمن اعلام نارضایتی از نوع بازی تیمش در دو بازی اول گفت: «از کیفیت و سبک دو دیدار اول راضی نبودم و باید فوتبال قشنگ‌تری بازی کنیم. مشخص است که بازیکنان ما به زمان بیشتری نیاز دارند. باید برنده شویم و فوتبالی که من دوست دارم را انجام دهیم.»

کالدرون به لزوم تغییر در نوع بازی پرسپولیس هم اشاره کرد و ادامه داد: «حریفان ما می‌توانند به هر سبکی بازی کنند، اما ما هم باید برنامه‌هایی داشته باشیم که با آن‌ها پیروز شویم. من به عنوان یک مربی باتجربه وظیفه دارم که بازیکنانم را آماده کنم و مشکلات را پشت سر بگذارم. وظیفه ما این است که خوب بازی کنیم تا به اهدافی که داریم، برسیم. ما باید عملکرد بهتری داشته باشیم، چراکه با مربی جدید باید به سبک جدیدی بازی کنیم و برنده شویم. این مسئله به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهد و امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

نمی‌خواهیم اتوبوس پارک کنیم!
دراگان اسکوچیچ، سرمربی نفت آبادان به نشست خبری نیامد و آنتوان اوسنیک، دستیارش را به نشست فرستاد. او گفت: «به طور معمولی یک بازی سخت مقابل پرسپولیس داریم که قهرمان سه دوره لیگ برتر است، اما بازی مثل همیشه صفر- صفر شروع می‌شود. ما می‌خواهیم حریف را غافلگیر کنیم و بازی خوبی انجام دهیم. از نظر روانشناسی این بازی برای ما خیلی مهم است. نمی‌خواهیم فقط نبازیم و اتوبوس پارک کنیم، بلکه برای بردن باید تمرکز داشته باشیم. اگر بازیکنان حرف‌های مربیان در طول هفته را به خوبی در زمین اجرا کنند و از ابتدا با نظم کارمان را شروع کنیم، می‌توانیم موفق شویم. ما می‌خواهیم نه تنها در دفاع، بلکه در بازی هجومی هم استراتژی داشته باشیم.»

شهر خودرو به صدر رسید، سپاهان افتاد
اما شنبه شب دو بازی مهم برگزار شد که در اولین دیدار دو تیم ماشین‌سازی تبریز و شهر خودروی خراسان در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید تا این تیم با ۹ امتیاز جای سپاهان را در صدر جدول رده‌بندی بگیرد. تک‌گل تیم شهر خودرو در دقیقه ۲۷ نیمه نخست توسط حسین مهربان به ثمر رسید.

گل‌محمدی پس از کسب این پیروزی گفت: «پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی داشته باشیم. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. سعی داشتیم بازی را کنترل کنیم و در ضدحملات به گل دوم برسیم. با توجه به هیجان بازی، ادامه کار برای ما کمی سخت شد. روند بازی به نوعی بسکتبالی شده بود و هیجانات و احساسات بر مسائل فنی غلبه کرده بودند. در مجموع از ۳ امتیازی که گرفتیم، خوشحال هستیم.».

اما سپاهان که شروع خوبی در لیگ نوزدهم داشت با توقف مقابل فولاد خوزستان، صدرنشینی دو هفته‌ای خود را از دست داد. بازی دو تیم در زمین فولاد به تساوی بدون گل رسید. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان در پایان بازی گفت: «خوشحالیم که ابتدا گل نخوردیم و بیشتر خوشحال هستیم که فکر می‌کنم به غیر از یک ضربه، فولادی‌ها نزدیک دروازه ما نشدند و دروازه‌بان ما بیکارترین بازیکن زمین بود. ما چند کرنر و ضربه کاشته داشتیم. البته فولاد هم تیم خوب و ریشه داری است که دو قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد، ولی لیاقت ما در این بازی برد بود. از داوری تشکر می‌کنم و، چون گفته‌اند در مورد داوری صحبت نکنید باید بگویم به جز یکی، دو صحنه داوری خوب بود. ما در مورد داوری صحبت نمی‌کنیم. ممکن است دستور موقت بدهند و این دستور موقت را هم دیدیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار