کد خبر: 969381
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
کامران قدکچیان کارگردان سینما:
کامران قدکچیان معتقد است که افت فروش سینما‌ها در تابستان و روز ملی سینما به خاطر تبلیغات نامناسب نیست بلکه به وضعیت بد اکران و عدم‌رعایت تنوع در اکران فیلم‌ها مربوط است و این عامل ناکامی فروش سینماهاست.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: طبق آمار اعلام شده در سامانه فروش ایران، سینما‌های کشور چند ماهی است که فروش قابل توجهی ندارند و گیشه سینما‌ها در روز‌های گرم تابستان سرد است. طبق همین آمار در روز جمعه ۲۲شهریورماه که به بهانه روز ملی سینما، بلیت‌ها نیم‌بها بودند، همچنان سینما‌ها فروش کمی داشتند. این معضل آن‌قدر جدی و نگران‌کننده است که نگرانی مدیران پردیس‌های سینمایی را نیز برانگیخته است و آن‌ها در بیانیه‌ای ادامه‌دار شدن این روند را هشدار داده و از مدیران دولتی و صنفی سینما درخواست کرده‌اند که ضمن جلوگیری از ادامه این رکود نسبت به اتخاذ تصمیم‌های عاجل و راهگشا در راستای رونق سینمای ایران اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. کامران قدکچیان در گفتگو با ایسنا، به بهانه وضعیت اکران و فروش فیلم‌ها گفت: موضوع تبلیغات و نیم‌بها بودن بلیت‌ها نیست، ما سه‌شنبه‌ها هم نیم‌بها هستیم. موضوع اکرانِ بدِ فیلم‌هاست، به این معنا که در اکران فیلم‌ها تنوع رعایت نمی‌شود. این روز‌ها سینماداران به فروش گیشه توجه دارند و باید با این اتفاق مبارزه کرد.

او افزود: برخی فیلم‌ها با فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، متفاوت هستند و فرصت اکران پیدا نمی‌کنند. فیلم من دو سال در صف اکران بوده و حالا در بدترین زمان ممکن اکران شده است، مشابه آن هم چندین فیلم اکران شده است که آن‌ها هم فروش خوبی ندارند. کارگردان «پس کوچه‌های شمرون» اضافه کرد: در حال حاضر فیلم‌هایی در زمان مناسب اکران می‌شوند که با پول‌های آنچنانی، دستمزد‌های زیاد و سوپراستار‌های مطرح ساخته می‌شوند. در این باره آقای داوودنژاد هم مقاله‌ای از طرف کانون کارگردانان و تهیه‌کنندگان نوشته‌اند که منتشر شده است. درخواست ما از مدیران این است که واقعاً یک فکر و چاره‌ای برای اکران فیلم‌های کمی متفاوت داشته باشند تا میان فیلم‌های آنچنانی حرام نشوند. واقعیت این است که تنزل دادن روز ملی سینما به سطح و تراز «بلیت نیم بها» ترجمانی روشن و بدیهی از بدون برنامه بودن مسئولان سینمایی کشور است. چه اینکه نیم‌بها شدن بلیت سینما در روز ملی سینما نمی‌تواند جبران‌کننده عدم اقبال مخاطبان به آثار سینمایی در طول سال باشد و مدیران سینمایی باید به فکر تولید آثاری باشند که مخاطب را با رغبت به سینما‌ها بکشاند نه اینکه در چنین رخداد فرهنگی مهمی آن‌ها را با ترفند «آبنبات چوبی» مکیدن به دیدن فیلم دعوت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار