کد خبر: 969362
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به این سؤال که آیا از مالکیت شرکت‌های دولتی در آستانه واگذاری، بابت مطالبات خود از دولت استقبال می‌کنید، گفت: شرکت‌های دولتی را نمی‌پذیریم، چراکه به دنبال بنگاه‌داری نیستیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به این سؤال که آیا از مالکیت شرکت‌های دولتی در آستانه واگذاری، بابت مطالبات خود از دولت استقبال می‌کنید، گفت: شرکت‌های دولتی را نمی‌پذیریم، چراکه به دنبال بنگاه‌داری نیستیم. فقط دارایی‌هایی را که قدرت نقدشوندگی دارد، قبول می‌کنیم تا بتوانیم آن را تبدیل به نقد کرده و به پروژه‌ها تزریق کنیم.

سعید محمد در گفتگو با ایلنا با اشاره به تغییر رویکرد‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری انتظاراتی را از مجموعه قرارگاه دارند که تلاش کرده‌ایم در راستای تحقق این انتظارات عمل کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: اگر بتوانیم نفت را به فرآورده به ویژه فرآورده‌های خاص تبدیل کنیم عملاً دیگر تحریم‌پذیر نیستیم، اما پیش از این در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کافی انجام نشده بود و غافل از آن بودیم.
محمد با تأکید بر اینکه حوزه معدن را نفت دوم کشور می‌دانیم، اظهار داشت: در این حوزه می‌توان ارزآوری قابل توجهی داشت. از سوی دیگر صنعت معادن کشور تحریم‌پذیر نیست.
وی با اشاره به ورود قرارگاه به حوزه کشاورزی نیز گفت: در حال حاضر تهدیداتی در حوزه فرآورده‌های دامی یا بذر و دان طیور وجود دارد که باعث ایجاد مشکلاتی شده است. حضور قرارگاه در این حوزه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات و تهدیدات را برطرف سازد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه با ورود به این حوزه‌ها در جهت مقابله با تحریم‌ها عمل می‌کنیم، ادامه داد: توانمندی‌های قرارگاه را به سمت فعالیت‌هایی که کشور را در مقابل تحریم بیمه می‌کند سوق می‌دهیم. اقداماتی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در ستاره خلیج‌فارس انجام داد نمونه‌ای از عملیات ضد‌تحریم بود و این جریان را بسیار جدی‌تر ادامه می‌دهیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: قرارگاه یکی از اولین مجموعه‌هایی بود که در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، اما هیچ خدشه‌ای در روند اجرای هیچ یک از پروژه‌ها ایجاد نشد.
محمد با اشاره به عدم توان پرداخت‌های دولت در پروژه‌های عمرانی، گفت: شرایط حال حاضر دولت را درک می‌کنیم از این رو وارد تهاتر با دولت شده‌ایم و در بسیاری از پروژه‌ها از دولت به جای پرداخت‌های نقد، ملک یا دارایی دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: شاید همه پیمانکاران نتوانند به صورت تهاتری کار کنند، اما این توان در قرارگاه وجود دارد که بتوانیم با سایر دریافت‌های غیر‌نقدینگی پروژه‌ها را به اجرا برسانیم.
محمد با تأکید بر آمادگی قرارگاه خاتم برای تهاتر بدهی‌هایش با مطالباتی که از دولت دارد، گفت: در حال حاضر طلب قرارگاه از دولت ۳۳ هزار میلیارد تومان است که حاضریم طلب‌هایمان به دولت را با بدهی‌هایمان تهاتر کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار