کد خبر: 969262
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
پس از آنکه نتانیاهو از ادعای خود مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی عقب‌نشینی کرد با انتقادات تند مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی و در رأس آن‌ها رئیس شاباک و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم مواجه شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با تشدید اختلافات بین مسئولان تل‌آویو، برخی تحلیلگران صهیونیستی از فروپاشی این رژیم تا دو سال آینده خبر می‌دهند.

در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، اختلافات بین مقامات تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تشدید شده است. روزنامه معاریو روز شنبه از جدال لفظی بی‌سابقه تلفنی میان نتانیاهو و رؤسای شاخه‌های امنیتی اسرائیل پرده برداشت؛ طی این گفتگو بار‌ها صدای مقام‌ها به خصوص صدای نتانیاهو بالا رفت و مسئولان امنیتی به ویژه نداف ارگمان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم با عبارت‌های تندی از نتانیاهو انتقاد کردند. مشارکت‌کنندگان در مذاکرات با نتانیاهو سناریو‌های ضرر احتمالی اعمال حاکمیت فوری رژیم صهیونیستی بر غور اردن در آستانه انتخابات را بدون حمایت امریکا بررسی کردند و به نتانیاهو نسبت به وضعیت حساس پادشاه اردن هشدار دادند؛ اقدامی که ممکن است امنیت را بر هم زده و شاید کرسی او را به خطر اندازد و احتمالاً توافق صلح میان تل‌آویو و امان را به حالت تعلیق درآورده یا لغو کند. این روزنامه نوشت: نتانیاهو از تصمیم خود مبنی بر اعلام حاکمیت ارضی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری منصرف شد و به علت انتقادات تندی که شنید و نیز به دلیل وجود دشواری‌ها در اجرایی کردن چنین اقدامی از سوی دولت انتقالی که از اعتماد مردم برخوردار نیست، تنها به اعلام تمایلش برای الحاق غور اردن اکتفا کرد. به گزارش پایگاه العهد، گابی اشکنازی، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم از سیاست‌های نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: «سیاست‌های نتانیاهو در قبال غزه شکست خورده است. نتانیاهو لیست طولانی از وعده‌هایی را ارائه داده که به آن‌ها عمل نکرده است». برخی رسانه‌ها مواضع نتانیاهو در آستانه انتخابات زودهنگام کنست رژیم صهیونیستی را انتخاباتی و به منظور جلب آرای صهیونیست‌ها توصیف کرده‌اند؛ انتخاباتی که قرار است سه شنبه ۱۷ سپتامبر برگزار شود و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به رقابت با ائتلاف آبی و سفید به رهبری بنی گانتس بپردازد. طبق نظرسنجی‌هایی که در روز‌های اخیر انجام شده است، کرسی‌های حزب نتانیاهو با حزب رقیب خود برابر است. برخی کارشناسان معتقدند که نتانیاهو در انتخابات پیش رو شکست خواهد خورد و نمی‌تواند اکثریت پارلمان را از آن خود کند.

تشدید اختلافات بین مقامات تل‌آویو درباره کرانه باختری و غزه، تحلیلگران صهیونیستی را نگران کرده است. گیلاد آتسمون، نویسنده صهیونیستی در آستانه انتخابات در مقاله‌ای در «وترنز تودی»، به فروپاشی اسرائیل پرداخت و نوشت: «فضای دوقطبی اسرائیل دیگر دوقطبی معمول اشک نازی و یهودی عرب (سِفاردی) نیست. قطبی شدن کنونی بر اساس ایدئولوژی، طایفه، مذهب و فرهنگ است نه بر پایه چپ و راست سیاسی چرا که یهودیان اسرائیل حتی زمانی که وانمود به چپ بودن می‌کنند گرایش سیاسی به راست دارند.». به گفته این نویسنده اسرائیلی، هر چه ماهیت مذهبی و ناسیونالیستی اسرائیل یهودی‌تر و بنیادگرایانه‌تر می‌شود، به موازات آن انشقاق در اسرائیل بیشتر می‌گردد. همچنین، پروفسور دَن بن دیوید، استاد دانشگاه تل‌آویو هشدار داده که موجودیت اسرائیل ممکن است در عرض دو نسل از بین برود. او به رشد خیره‌کننده موالید در میان یهودیان ارتدوکس افراطی اشاره و پیش‌بینی می‌کند که «اگر وضع به همین منوال پیش برود، ۴۹ درصد جمعیت اسرائیل تا سال ۲۰۶۵ از این طبقه خواهند شد. ارتدوکس‌های افراطی در پی آن هستند که ظرف یک نسل یا کمتر کنست را تصاحب کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار