کد خبر: 969252
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
امروز؛ مصاف نفت مسجدسلیمان و استقلال در هفته سوم لیگ برتر فوتبال
استقلال پس از یک باخت و یک مساوی، امروز در هفته سوم لیگ برتر فوتبال مقابل نفت مسجدسلیمان که شهر اولین‌ها لقب گرفته، اولین برد را هدف گرفته است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قطار لیگ برتر بعد از دو هفته تعطیلی دوباره به راه افتاده و به ایستگاه سوم رسیده است. رقابت‌های هفته سوم که از پنج‌شنبه آغاز شده بود فردا هم با برگزاری چهار دیدار ادامه پیدا می‌کند تا پس از فروکش کردن بازی‌های ملی، بار دیگر با برگزاری لیگ تنور فوتبال داغ بماند.

نفت مسجدسلیمان- استقلال، ۱۹:۴۵
یک باخت و یک برد، کارنامه استقلال با استراماچونی پیش از آغاز هفته سوم است. کارنامه‌ای ناامید‌کننده که اخم‌های هواداران استقلال را که امید زیادی به تیم‌شان در آغاز لیگ نوزدهم بسته بودند، درهم کرده است. آبی‌ها در چنین شرایطی امروز مهمان نفت مسجدسلیمان هستند، مسابقه‌ای که استقلالی‌ها امیدوارند پایان ناکامی‌هایشان در لیگ نوزدهم باشد تا آن‌ها در هفته‌های آینده بتوانند در قامت یک مدعی خودشان را در جدول رده‌بندی بالا بکشند. با این حال نمایش استقلال تا اینجای لیگ چنگی به دل هواداران این تیم نزده است، به خصوص که با نشستن سرمربی ایتالیایی و جذب بازیکنان جدید، خیلی‌ها انتظار داشتند این تیم در فصل جدید بتواند از همان ابتدا در جمع مدعیان قرار بگیرد.

البته هنوز برای سنجش کارنامه استراماچونی در استقلال زود است، اما سرمربی ایتالیایی به خوبی می‌داند که ادامه این روند در هفته‌های آینده لیگ و بیشتر شدن فاصله با تیم‌های بالای جدولی، می‌تواند استراماچونی را خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کند، روی لبه تیغ قرار دهد. این در شرایطی است که نتایج استقلال در همین دو هفته اول انتقاداتی را متوجه سرمربی خوش‌پوش آبی‌ها کرده است.

با این حال آبی‌پوشان می‌گویند به زمان احتیاج دارند و با توجه به تغییرات زیاد در ترکیب استقلال، این تیم زمان بیشتری می‌خواهد تا با سرمربی جدیدش در جمع تیم‌های مدعی قهرمانی قرار بگیرد. نگاهی به دو بازی اول استقلال در فصل جدید به خوبی گویای این است که موتور بازیکنان جدید این تیم هنوز روشن نشده است و آن‌ها نتوانسته‌اند انتظاراتی را که از آن‌ها می‌رود، برآورده کنند و همین مسئله سبب شده تا استقلال نتواند در هفته‌های اول و دوم هوادارانش را راضی به خانه‌هایشان بفرستد.

حال پس از باخت به ماشین‌سازی و تساوی با فولاد، استراماچونی و شاگردانش به تنها چیزی که در بازی امروز فکر می‌کنند، اعاده حیثیت است. کسب تنها یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن در دو هفته اول لیگ برتر و قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول رده‌بندی سبب شده آبی‌ها در بازی امروز تنها به ۳ امتیاز بازی و دشت اولین برد، آن‌هم در مسجدسلیمان که شهر اولین‌ها لقب گرفته، بیندیشند. بردی که می‌تواند امید را به اردوگاه آبی‌ها برگرداند و آن‌ها را خیلی زود از بحران اول فصل جدا کند تا با روحیه خوبی به استقبال دربی بروند که یک‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

در سوی دیگر، اما نفت مسجدسلیمان اگرچه فصل گذشته در هفته‌های پایانی توانست مجوز ماندن بگیرد، اما در دو هفته اول لیگ از استقلال بهتر نتیجه گرفته است و با دو تساوی و کسب ۲ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. نفتی‌ها هفته اول، تراکتور گران‌ترین تیم لیگ را با نتیجه بدون گل متوقف کردند و هفته دوم هم در دربی خوزستان برابر صنعت نفت یک – یک به تساوی رسیدند تا با اندوخته ۲ امتیازی‌شان امروز در مسجدسلیمان میزبان استقلال باشند. نفتی‌ها که با مهدی تارتار فصل جدید را آغاز کرده‌اند با توجه به متوقف کردن تراکتور در ورزشگاه خانگی‌شان برای استقلال هم نقشه‌های زیادی در سر دارند تا آبی‌ها روز آرامی را در مسجدسلیمان پیش‌رو نداشته باشند.

تارتار در همین راستا در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم برای آبی‌ها خط و نشان کشیده است: «استقلال در دو بازی گذشته به هدفش نرسیده است و حالا آن‌ها در آستانه دربی تهران، انگیزه زیادی دارند تا برابر ما نتیجه بگیرند. قطعاً تلاش استقلال در این بازی چند برابر خواهد بود و این کار ما را سخت می‌کند، ولی نفت مسجدسلیمان هم تیم شایسته‌ای است. ما در زمین خودمان به چیزی جز برد برابر استقلال فکر نمی‌کنیم و این پتانسیل را داریم که به هدفمان برسیم.»

سایر بازی‌های امروز
علاوه بر مصاف نفت مسجدسلیمان و استقلال، امروز در ادامه هفته سوم لیگ برتر فوتبال سه بازی دیگر هم برگزار می‌شود تا ماراتن بازی‌های این هفته در نهایت فردا با بازی پرسپولیس و صنعت نفت به پایان برسد. در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های امروز در اصفهان ذوب‌آهن میزبان تراکتور است. شاگردان منصوریان که با یک مساوی و یک باخت و کسب تنها یک امتیاز در رده یازدهم قرار دارند، روز سختی برابر تراکتور در فولادشهر خواهند داشت، به خصوص که تراکتور با دنیزلی و خرید‌های گران‌قیمتش با شکست دادن پرسپولیس در هفته دوم نشان داد که در لیگ نوزدهم می‌خواهد یکی از مدعیان قهرمانی باشد و به سال‌ها انتظار هواداران تبریزی برای رسیدن به جام پایان دهد.

شاهین شهرداری بوشهر هم که با عبدالله ویسی و کسب دو باخت و صفر امتیاز در رده آخر جدول قرار گرفته، امروز میزبان پیکانی است که با حسین فرکی مانند شاهین نتیجه گرفته و تنها به خاطر گل خورده کمتر در رده یکی مانده به آخر جدول قرار دارد. سایپا هم که با یک برد و یک مساوی شروع خوبی در لیگ نوزدهم داشته، میزبان نساجی مازندران است که مانند سایپا نتیجه گرفته است تا نبرد دو تیم ۴ امتیازی و بدون شکست لیگ، جذاب باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار