کد خبر: 969183
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
دولت محلی جبل‌الطارق ادعا‌ها مبنی بر خُلف وعده ایران درباره سرنوشت محموله نفتکش آدریان دریا ۱ را به چالش کشید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «فابیان پیکاردو» رئیس اجرایی دولت محلی جبل‌الطارق می‌گوید به سختی می‌توان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ایران را به نقض توافق درباره نحوه فروش محموله نفتی «آدریان دریا ۱»، متهم کرد.

ادعا می‌شود ایران در ازای آزادی این ابرنفتکش که پیشتر تحت عنوان «گریس ۱» به توقیف جبل‌الطارق درآمده بود؛ تعهد داده که ۲ میلیون بشکه نفت آن را به دولت سوریه نخواهد فروخت.

اما اکنون آمریکا و انگلیس مدعی هستند محموله این نفتکش از طریق انتقال کشتی به کشتی، تحویل دمشق شده و این به مثابه نقض تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا است.

با این حال پیکاردو می‌گوید، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، محموله آدریان دریا ۱ سر از سوریه در آورده است؛ اما این به معنای نقض تعهدات ایران نیست.

وی در این باره افزود: ما تعهدی مبنی بر اینکه نفت به سوریه نرود؛ از ایران نگرفتیم. بلکه ایران متعهد بود که محموله به هیچ یک از شرکت‌های اروپایی فروخته نخواهد شد.

گفتنی است آدریان دریا حدود ۲ ماه پیش در حالی که در آن زمان «گریس۱» نام داشت، از سوی نیروی دریایی انگلیس و با همکاری دولت محلی جبل الطارق توقیف شد.

توقیف این نفتکش به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه صورت گرفت و این در حالی بود که تحریم‌های اتحادیه اروپا فراسرزمینی نیستند و محدودیتی برای کشور‌های غیراروپایی ایجاد نمی‌کنند.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن پیشتر گفته بود: علیرغم تهدیدات بی شمار آمریکا، آدریان دریا نفت خود را در دریا به یک شرکت خصوصی فروخت و تعهدی را هم نقض نکرده است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
میگفتند که ما تعهدی نداده ایم که.
پس الان میگویند کدام تعهد را نقض نکرده اند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار