کد خبر: 969136
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
دولت انگلیس سناریو‌هایی درباره بد‌ترین شرایط احتمالی خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) را در شرایطی منتشر کرد که با رأی دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند، تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر تعلیق چند هفته‌ای پارلمان این کشور که با اعتراض‌های گسترده‌ای در این کشور و برخی از کشور‌های اروپایی همراه شده بود، غیرقانونی اعلام شد. دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند همچنین جانسون را متهم کرد که ملکه را در این خصوص گمراه کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جانسون تمامی تلاش خود را به کار گرفته بود تا با تعلیق پارلمان، برنامه خود در زمینه برگزیت را اجرایی کند، اما اسناد منتشر شده در قالب «عملیات چکش زرد» حاکی از آن است که در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور ممکن است با مشکلات حادی اعم از شورش، افزایش بهای مواد غذایی و کاهش تأمین دارو مواجه شود. پارلمان انگلیس، دولت را موظف کرده است این اسناد را که تاکنون در طبقه‌بندی اسناد حساس قرار داشت، منتشر کند.

در این اسناد، به مواردی اشاره شده که از جمله آن‌ها می‌توان به هشدار درباره کاهش عرضه برخی از انواع مواد غذایی تازه اشاره کرد. کاهش میزان در دسترس بودن محصولات غذایی و افزایش بهای آن‌ها و مشکلات گروه‌های کم‌درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ها از دیگر مسائلی است که انگلیس با آن روبه‌رو خواهد شد. این اسناد همچنین هشدار داده است که اختلال در رفت و آمد‌های منطقه‌ای ناشی از تأخیر در عبور و مرور‌های مرزی، توزیع سوخت را دچار مشکل خواهد کرد.

مخالفت‌ها علیه جانسون
این سند تنها مانع در برابر نخست‌وزیر نیست. فعالان سیاسی پنج شنبه شب تصاویری بزرگ از وی به همراه نوشته‌هایی همانند «جنایتکار» و «دروغگو» روی دیوار پارلمان انگلیس انداختند. همچنین «جان برکو»‌رئیس مجلس عوام انگلیس با تأکید بر اهمیت نقش قانونگذاران برای تصمیم‌گیری درباره نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، جانسون را به دلیل مخالفت با تمدید مهلت برگزیت به دزد بانکی تشبیه کرد که وعده می‌دهد پول ربوده شده را بلافاصله خرج مصارف خیریه خواهد کرد.

لجاجت نخست‌وزیر
جانسون در پی آغاز به کار خود در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت ۳۱ اکتبر (۹ آبان) را به عنوان ضرب‌الاجل خروج از اتحادیه اروپا قرار داده و اعلام کرد که تحت هر شرایطی در این تاریخ، انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. او در آخرین اظهارات خود همچنان تلاش کرده نشان دهد که آینده‌ای شبیه به «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی کشورش در انتظار وی نیست. وی در توضیح اتهام دروغگویی به ملکه گفت: مطلقاً نه و افزود: «دادگاه عالی هم همین نظر ما را داشته است. حالا باید دیوان عالی در این باره تصمیم بگیرد.» جانسون همچنین گفته بود که پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای درباره رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا درباره برگزیت حاصل شده است. وی روز جمعه هم گفت که شکل کلی یک توافق با اروپا حاصل شده و او محتاطانه به حصول چنین توافقی خوش‌بین است و افزود‌: «ما به‌سختی برای رسیدن به یک توافق در تلاش هستیم. شکل کلی یک توافق برای حصول وجود دارد.» نشریه آلمانی «اشپیگل» در تشریح وضعیتی که نخست‌وزیر به آن دچار شده است نوشت که جانسون در مورد اینکه در پیشبرد برگزیت سخت پیشرفت به دست آمده است، لاف می‌زند و اسناد چکش زرد گواهی است بر وخامت اوضاع. در واقع دولت انگلیس تلاش می‌کند بر وضعیت نابسامان موجود، سرپوش بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار