کد خبر: 968974
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مدیر موزه عصارخانه شاهی:
معماری موسیقی جامد است. همان موسیقی است که در عالم غیر مادی جریان دارد و معماری ایرانی مصداق بارز و عینی در جهان مادی دستگاه‌ها و نغمه‌های موسیقی ایرانی است. هر بنایی علی الخصوص بناهایی که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما دارند هر کدام تداعی‌کننده موسیقی در دستگاه خاص خود هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مریم قانونی مدیر موزه عصارخانه شاهی با بیان اهمیت این موضوع، اظهار کرد: برنامه "بنا و نوا" دوشنبه های اول هرماه از ساعت 17 تا 19 و پنجشنبه ها از ساعت 11 تا 13 در عصارخانه شاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطب این برنامه جوانان هستند، بیان کرد: این برنامه قبلا هم در موزه عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شد ولی اخیرا  برگزاری آن هدفدار و مرتب شده است.

مدیر موزه عصارخانه شاهی با بیان اینکه بنا و نوا تا پایان پاییز ادامه دارد، گفت: مبدع و پایه گذار این گونه برنامه ها استاد بهرنگ کوفگر هستند، در بنا و نوا بداهه نوازی، تک نوازی و اجرای ردیف موسیقی اجرا می‌شود.

قانونی با بیان اینکه برای شرکت در این برنامه باید بلیط ورودی موزه تهیه شود، ادامه داد: استاد کوفگر بناها و دستگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که با بناهای تاریخی همخوانی داشته باشد و حس و حالش را منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با برنامه های موزه عصارخانه شاهی می توانند با شماره 32211087 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار