کد خبر: 968963
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
جانشینان احتمالی مشاور امنیت ملی اخراجی رئیس جمهور آمریکا از سوی برخی رسانه‌های این کشور معرفی شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از سی‌ان‌ان، منابع نزدیک به کاخ‌سفید از معرفی ۱۰ نفر به عنوان نامزد جانشینی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا خبر داده‌اند.

در همین ارتباط گفته شده است که «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛ «ریکی وادل» معاون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا و «استفان بیگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از جمله مهمترین گزینه‌های احتمالی برای جانشینی مشاور امنیت ملی آمریکا به شمار می‌روند.

علاوه بر این، «راب بلر» رئیس دفتر برنامه و بودجه آمریکا؛ «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان؛ «پیت هوکسترا» سفیر آمریکا در هلند؛ «جک کین» ژنرال چهارستاره بازنشسته ارتش؛ و «کیث کلاگ» مشاور امنیت ملی معاونت اولی رئیس جمهور آمریکا از دیگر گزینه‌های احتمالی جانشینی جان بولتون هستند.

همچنین «داگلاس مک گریگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و «فرد فلیتز» معاون سابق بولتون در شورای امنیت ملی این کشور از دیگر نامزد‌های پست امنیت ملی دولت ترامپ به شمار می‌روند.

اعلام گزینه‌های احتمالی برای جان بولتون در شرایطی صورت می‌گیرد که روز گذشته دونالد ترامپ در حساب کاربری خود توئیتر گفت: شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهاد‌های او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که صبح امروز تحویل من شد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.

اخراج جان بولتون در حالی انجام شد که پیش از این نیز بسیاری از منابع نزدیک به کاخ سفید از اختلاف نظر‌های شدید ترامپ با مشاور امنیت ملی خود، بولتون خبر داده بودند.

چند ماه پیش از این نیز ترامپ با انتقاد از رویکرد بولتون گفته بود که اگر جلو بولتون را نمی‌گرفت، او تا کنون ما را وارد جنگی تمام عیار کرده بود.

از جان بولتون به عنوان یکی از تندروترین چهره‌های کاخ سفید یاد می‌شد که همواره مخالفت‌های سرسختی در ارتباط با هرگونه مذاکره آمریکا با کره شمالی و حتی ایران دنبال می‌کرد و در حالی که ترامپ همچنان مذاکره با رهبر کره شمالی را پیگیری می‌کند، بولتون از این مذاکرات دل خوشی نداشت.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار