کد خبر: 968890
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اجرای گام سوم برجامی ایران اعلام کرد گفتگو‌ها با تهران ادامه دارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اجرای گام سوم برجامی ایران گفت علی‌رغم اقدام ایران به ادامه کاهش تعهدات برجامی خود، گفتگو‌ها با تهران همچنان ادامه دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیروز به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران واکنش نشان داد.

آژانس اعلام کرد: ما از اخبار رسانه‌ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژ‌های ایران آگاه هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل هستند و هرگونه فعالیت‌های مربوط به آن را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح دیروز در نشستی خبری ضمن تشریح گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت گام سوم روز گذشته بنا به دستور رئیس‌جمهور آغاز شد و سازمان انرژی اتمی مکلف است بر اساس نیاز‌های فنی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های برجامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی هسته‌ای را آغاز کند و شتاب بخشد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم را برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار