کد خبر: 968889
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
آلمان تصمیم گرفته که بار دیگر با اعزام فرماندهان نظامی، برنامه آموزش پلیس مرزی عربستان را از سر گیرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمتر از یک سال پس از رسوایی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول ترکیه، حال مقامات آلمان با از سرگیری آموزش نظامی پلیس و نیرو‌های مرزی عربستان سعودی موافقت کرده‌اند.

در همین ارتباط گفته شده است که وزارت کشور، وزارت امور خارجه و دفتر صدر اعظم آلمان موافقت کرده‌اند که برنامه اعزام مربیان نظامی آلمانی به عربستان سعودی که حدود یک سال پیش از سوی پلیس فدرال آلمان متوقف شد، باردیگر آغاز شود.

در حالی که برنامه آموزش نیرو‌های گارد مرزی عربستان توسط پلیس آلمان از سال ۲۰۰۹ با حضور ۷۰ مربی آلمانی آغاز شده بود، اما این برنامه آموزشی پس از رسوایی قتل جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی و افزایش انتقادات علیه رهبران عربستان از پائیز سال گذشته متوقف شد.

با جود انتقادات داخلی در آلمان از جمله از سوی حزب سبز‌ها نسبت به آغاز دوباره همکاری نظامی دولت آلمان با پادشاهی عربستان که به نقض سازمان یافته حقوق بشر و جنگ علیه یمن متهم است، اما مقامات برلین این همکاری‌ها را به بهانه امنیت ملی و مبارزه با تروریسم عنوان کرده و در تلاش برای توجیه همکاری‌های خود با رهبران سعودی برآمده‌اند.

افکارعمومی در اروپا و از جمله در آلمان برخلاف رویکرد دولت‌های حاکم، به دنبال فاصله گرفتن و انتقاد از سیاست خارجی و عملکرد مسئله دار ریاض در حقوق بشر است، هرچند دولت‌های اروپایی تا کنون چندان توجهی به مخالفت‌ها علیه روابط نزدیک با عربستان سعودی نداشته‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار