کد خبر: 968851
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در مطلبی تأمل برانگیز مدعی شد که منتقدان برجام، با سلب مسئولیت از رهبر انقلاب، مسئولیت برجام را به گردن دولت می‌اندازند!

ارگان دولت برای تبرئه دولت روحانی از آنچه روی داده، ابتدا از نقش رهبری در سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد به زعم خود پرده می‌دارد: «کسی در این تردید ندارد که مذاکرات با امریکایی‌ها در آخرین سال دولت دهم در عمان که در کانالی خارج از دولت وقت انجام شد با هماهنگی کامل رهبر معظم انقلاب بود... گذشته از این، نامه‌نگاری‌های باراک اوباما رئیس جمهوری وقت امریکا با رهبر معظم انقلاب که حتی با پاسخ رهبری هم روبه‌رو شد، نشان از آن دارد که حتی طرف‌های مذاکره با ایران هم این را درک کرده بودند که تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم و کلان کشوری بدون هماهنگی با رهبری امکانپذیر نیست.» در واقع رسانه رسمی دولت برای سلب مسئولیت از دولت متبوعش، به کنش سیاسی مسئولان دولت امریکا استناد می‌کند!

این روزنامه در ادامه این مطلب که نام نویسنده هم ندارد، آورده: «به هر روی دلواپسان مختارند تلاش کنند از وضعیت به وجود آمده برای برجام کلاهی برای خود بسازند و دولت را مسئول همه گرفتاری‌ها و مشکلات موجود بدانند تا شاید در انتخابات پیش رو اقبال مردمی را متوجه خود کنند، اما مجاز نیستند در این مسیر از رهبری هزینه کنند آن هم به این صورت که شأن و جایگاه مشخص قانونی رهبری در معادلات و تحولات سیاسی کشور را نادیده بگیرند. آن‌ها خوششان بیاید یا نیاید، اطلاع داشته باشند یا نداشته باشند، برجام تصمیم نظام بوده...»

حسن روحانی تا پیش از خروج امریکا از برجام می‌گفت تمام مسئولیت برجام با من است؛ از جمله روحانی - شهریور ۹۳- در نشست خبری گفته بود: «دولت و رئیس‌جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم گفتم که من مسئولیت تمام کار‌ها را برعهده می‌گیرم». اما پس از خروج امریکا از برجام، مدام و مکرر تأکید می‌کنند که همه چیز با هماهنگی رهبری بود. طبیعتاً هماهنگی متفاوت است با آنکه نظر خود فرد اینگونه باشد. خصوصاً که از قضا برند دولت روحانی همین مذاکرات هسته‌ای بود و جز آن سبد عملکردش خالی است. از سویی دیگر، رهبر معظم انقلاب علاوه بر توصیه‌های متعدد درباره لزوم عدم اعتماد به امریکا و خوش‌بین نبودن به مذاکره با امریکا و گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکره با غرب، در مهرماه ۹۴ نامه‌ای ۹ بندی- معروف به شروط نه‌گانه- خطاب به رئیس جمهور نوشتند. با عرض تأسف باید گفت که دولت در اجرای این شروط دچار قصور و تقصیر‌های فراوان شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
در آن صورت هم دولت ماموریتی داشته که درست انجام نداده وخسارت آفرین بوده است.....
حالا اگر دفاعیه آماده میکند بحث دیگری ست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
بالاخره برجام تصمیم کلی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار