کد خبر: 968775
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
خرید بلیط اتوبوس برای کسانی که می‌خواهند از شهری به شهر دیگر و یا حتی از کشوری به کشور دیگر سفر کنند، کاری ساده و در عین حال مهم است. خدمات داخلی و بین المللی سفر با اتوبوس در کشور ما برای مسافران عزیز توسط شرکت‌های مختلفی مانند ایران پیما، ارائه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به موضوع نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بپردازیم، پس با ما همراه باشید.
 
نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
بهتر است موضوع خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را به دو دسته تقسیم کنیم:

۱. زمانی که شما برای خرید بلیط خود عجله ندارید.
۲. زمانی که سفر شما اضطراری است و برای خرید بلیط زمان کمی دارید.

در ادامه این دو موقعیت را بررسی می‌کنیم.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در زمانی که عجله‌ای نداریم چگونه است؟

باید گفت که طبیعتا اگر در موقعیت شماره ۱ قرار دارید، گزینه‌های بیشتری برای خرید بلیط اتوبوس در دسترس شما است. مثلا شما قرار است یک سفر تفریحی از تهران به گرگان داشته باشید. می‌توانید به راحتی وارد وب سایت مستر بلیط شوید و بعد از وارد کردن شهر مبدا و مقصد، تاریخ مورد نظر خود را وارد کنید و منتظر باشید تا تمام بلیط‌های پیشنهادی برای شما به نمایش در بیایند.

در این لیست انواع بلیط‌های اتوبوس معمولی و VIP را که توسط شرکت‌هایی مانند همسفر، رویال سفر، ایران پیما و. عرضه می‌شوند، مشاهده می‌کنید. بعد از مقایسه قیمت‌ها و ساعت حرکت، می‌توانید یکی از اتوبوس‌ها را انتخاب کنید. برای این منظور باید روی کلید "رزرو آنلاین" کلیک کنید. سپس بعد از انتخاب شماره صندلی و وارد کردن مشخصات، می‌توانید هزینه بلیط را پرداخت کنید تا صندلی (های) مورد نظر برای شما رزرو شود.

اما اگر در تاریخ مورد نظر بلیط اتوبوس برای سفر ما وجود نداشت باید چه کنیم؟ از آنجا که شما در موقعیت شماره ۱ قرار دارید که به معنی نداشتن عجله در خرید بلیط است، پس کار برای شما بسیار راحت است! کافی است گزینه "نزدیک‌ترین زمان" را برای سفر خود انتخاب کنید تا جستجوی سریع در تمام روز‌های آینده انجام شود و نزدیک‌ترین زمان سفر به شما نمایش داده شود.

علاوه بر این، اگر در شهر مبدا، چند پایانه مختلف برای سفر وجود دارد، بهتر است پایانه‌های دیگری را نیز امتحان کنید. البته می‌توانید گزینه "تمام پایانه ها" را انتخاب کنید تا همه پیشنهادات ممکن به شما نشان داده شوند.

حتی در مواردی که انعطاف زیادی برای برنامه سفر خود دارید، می‌توانید در خبرنامه مستر بلیط عضو شوید تا از آخرین تخفیف‌های سفر‌ها مطلع شوید. این تخفیف‌ها از تمام شرکت‌های اتوبوسرانی مانند ایران پیما، سیر و سفر، همسفر و ... به شما اطلاع داده می‌شوند.
 
نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
اگر برای سفر خود عجله داشته باشیم، باید دقیقا چه کاری انجام دهیم؟

پاسخ این است که تمام مراحل بالا برای پیدا کردن بلیط در تاریخ مورد نظرتان را انجام دهید. اگر در آن تاریخ هیچ بلیطی وجود نداشت، می‌توانید بلیط‌های هواپیما یا قطار را نیز در آن تاریخ چک کنید. خوشبختانه وبسایت مستر بلیط این امکان را فراهم کرده که تنها با وارد کردن مبدا و مقصد و تاریخ سفر، بتوانید تمام گزینه‌های سفر‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای را مشاهده کنید. اگر اصرار به سفر با اتوبوس دارید، تنها راه باقی مانده برای شما این است که از بلیط شهر‌های واقع در مسیر استفاده کنید.

مثلا اگر قصد سفر از کرمانشاه به اصفهان را دارید و بلیط مورد نظرتان را پیدا نکردید، بلیط کرمانشاه به بروجرد و بروجرد به اصفهان را می‌توانید چک کنید. معمولا در چنین مواردی با تقسیم مسیر به دو یا چند سفر کوتاه، می‌توان راهی برای رسیدن به شهر مورد نظر پیدا کرد. البته دقت کنید حتما ساعت سفر‌ها را چک کنید که معطلی زیادی در داخل ترمینال نداشته باشید. با این که این روش بسیار خسته کننده است، اما اگر انتخاب دیگری نداشته باشید، راه حل معقولانه‌ای به نظر می‌رسد.
 
نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
توصیه‌های پایانی

در پایان باید به چند نکته اشاره کنیم. اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، بهتر است برنامه سفر خود را در روز‌های غیر تعطیل بچینید. در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز، پیدا کردن بلیط بسیار دشوار است؛ بنابراین با عضویت در خبرنامه مستر بلیط، از آخرین اخبار در این زمینه با خبر شوید و در زمان مناسب، نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید.

اما در روز‌های عادی سال، معمولا پیدا کردن بلیط کار دشواری نیست؛ چرا که اکثر شرکت‌های اتوبوسرانی مانند سیر و سفر یا همسفر، همه روزه خدمات خود را به اکثر شهر‌های ایران عرضه می‌کنند.

نکته دیگری که هنگام سفر‌های جاده‌ای با اتوبوس باید در نظر داشته باشید، این است که تا حد امکان از همراه داشتن چمدان‌های سنگین و لوازم قیمتی، خودداری کنید. علاوه بر دشواری حمل و نقل، امکان گم شدن یا سرقت اشیاء نیز بسیار بالا است؛ بنابراین مراقبت از لوازم خود را فراموش نکنید.

منبع: اسپاتنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار