کد خبر: 968762
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تیم ملی بسکتبال ایران امیدوار است با پیروزی مقتدرانه مقابل فیلیپین صاحب سهمیه المپیک شود البته به شرطی که در دیدار همزمان چینی‌ها با اختلاف مغلوبِ نیجریه شوند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تعیین‌کننده‌ترین روز هجدهمین دوره جام جهانی بسکتبال برای تیم ملی ایران، فردا خواهد بود؛ روزی که برگزاری دو دیدار همزمان در پکن و گوانگژو، تکلیف بسکتبال ایران و آسیا برای کسب سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۰ را مشخص می‌کند.

در یکی از این دیدارها، تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین قرار می‌گیرد که هیچ شانسی برای صعود به المپیک ندارد در حالیکه تیم ملی کشورمان امید دارد با گذر از، اما و اگرها، برای دومین بار سهمیه المپیک بگیرد. این امید از آنجا شکل گرفت که ملی پوشان کشورمان روز گذشته با غلبه بر آنگولا، صاحب اولین برد خود در جام جهانی ۲۰۱۹ شدند اگرچه پیروزی چین برابر کره جنوبی این برد و تاثیر مثبت آن برای المپیکی شدن دوباره بسکتبال ایران را تحت الشعاع قرار داد.

چینی‌ها که با یک برد مرحله مقدماتی جام جهانی را تمام کرده بودند، در اولین دیدار خود در گروه بازنده‌های این جام در رقابتی نزدیک بر کره جنوبی غلبه کردند و اینگونه خود را به المپیک نزدیک‌تر و به همان اندازه ایران را دورتر کردند.

شرط المپیکی شدن؛ ما با قدرت ببریم؛ چین با اختلاف ببازد
اگر تیم ملی بسکتبال چین فردا و در آخرین دیدار خود در گروه بازنده‌های جام جهانی موفق به کسب پیروزی شود، شانس المپیکی شدن بسکتبال ایران از جام جهانی را به صفر می‌رساند، اما در صورتی که چینی‌ها در این دیدار بازنده شوند، امید المپیکی شدن ایران حفظ خواهد شد البته به شرط کسب پیروزی در دیدار فردا؛ در این صورت هم البته تفاضل گل و محاسبه آن، تکلیف ایران و چین را برای کسب سهمیه المپیک مشخص می‌کند.

فردا تیم ملی بسکتبال چین به مصاف نیجریه خواهد رفت که خود از مدعیان کسب سهمیه المپیک از قاره آفریقا به حساب می‌آید؛ بنابراین دیدار فردا برای هر دو تیم چین و نیجریه حائز اهمیت است چراکه برد و باخت آن، در المپیکی شدنشان تاثیرگذار است.

در مقابل، اما فیلیپین به عنوان حریف روز پایانی تیم ملی ایران چیزی برای از دست دادن ندارد؛ شاید این موضوع باعث شود فیلیپینی‌ها بدون تنش و با آرامش مقابل ایران قرار بگیرند تا با استفاده از سه بازیکن خارجی خود، حداقل جام را با برد تمام کنند. شاید هم کمک حال باشد برای اینکه تیم ملی ایران به آنچه می‌خواهد، برسد یعنی پیروزی با اختلاف امتیاز بالا.

آخرین رویارویی تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین مربوط به رقابت‌های انتخابی جام جهانی می‌شود که با برد ایران در هر دو دیدار رفت و برگشت همراه بود. در دیدار برگشت که در مانیل برگزارشد، تیم ایران حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی را در ترکیب نداشت و از طرفی فیلیپینی‌ها محروم از «بلک» بازیکن آمریکایی خود بودند، اما حالا دو تیم با ترکیب کامل و حضور این نفرات رو در روی هم قرار می‌گیرند.

در هر صورت اینکه تیم ملی بسکتبال ایران باید فیلیپین را با اختلاف هرچه بیشتر شکست دهد و در عین حال امیدوار باشد چینی‌ها هم با بیشترین اختلاف امتیاز ممکن مغلوب نیجریه مدعی شوند تا بتوانند در محاسبه تفاضل گل، صاحب برتری شده و اینگونه به سهمیه المپیک برسند. در حال حاضر تفاضل گل ۱۹ در کارنامه چین ثبت شده است و تفاضل گل ایران هم ۳- است.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران در شهر پکن آغاز می‌شود. همزمان با این دیدار هم دو تیم چین و نیجریه در گوانگژو به مصاف هم می‌روند.

وضعیت تیم‌های ملی بسکتبال چین و ایران در گروه‌های M و N جام جهانی و پیش از برگزاری دیدار‌های پایانی گروه بازنده‌ها به این شرح است:

گروه M
۱- نیجریه (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)
۲- چین (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)
۳- ساحل عاج (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)
۴- کره جنوبی (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)

گروه N
۱- تونس (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)
۲- ایران (۴ بازی، یک برد، ۳ باخت، ۵ امتیاز)
۳- آنگولا (۴ بازی، یک برد، ۳ باخت، ۵ امتیاز)
۴- فیلیپین (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان دیدار‌های گروه بازنده‌های جام جهانی، تیم‌های صدرنشین چهار گروه M و N و O و P در رده‌های ۱۷ تا ۲۱ قرار می‌گیرند. تیم‌های دوم این گروه‌ها صاحب جایگاه‌های ۲۱ تا ۲۴ می‌شوند. رده‌های ۲۵ تا ۲۸ به تیم‌های سوم گروه بازنده‌ها اختصاص پیدا می‌کند و تیم‌های چهارم هم در رده‌های ۲۹ تا ۳۲ می‌ایستند. تعداد برد و باخت تیم‌ها در گروه بازنده ها، تفاضل امتیاز و تعداد بیشتر امتیازات کسب شده از عوامل تعیین کننده در رده بندی نهایی تیم‌ها است.

تیم ملی بسکتبال ایران با شرایط فعلی یکی از رده‌های ۲۱ تا ۲۴ را به خود اختصاص می‌دهد
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار