کد خبر: 968750
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: هزینه دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود و این باشگاه‌ها متقاضی دارند اما دولت به هیچ عنوان حاضر نیست این باشگاه‌ها را از دست دهد و به بهانه‌های مختلف همچنان نگه می‌دارد.

 احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه دولت‌ها همیشه شعار توجه به بخش خصوصی می‌دهند، اظهار داشت: متاسفانه دولت‌ها به دلیل توجه به امتیازات و مزایا و حیاط خلوت‌هایی که ورود به اقتصاد برای آنها فراهم می‌کند، به هیچ عنوان حاضر نیستند که از اقتصاد و تصدی‌گری در امر اقتصاد دست بردارند به عنوان مثال بدیهی‌ترین مورد مثل باشگاه فوتبال وجود دارد که هزینه دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود و این باشگاه‌ها متقاضی دارند اما دولت به هیچ عنوان حاضر نیست این باشگاه‌ها را از دست دهد و به بهانه‌های مختلف همچنان نگه می‌دارد.

وی افزود: صنایع بسیار عمده و استراتژیک به بهانه خصوصی‌سازی به حراج گذاشته می‌شود به عنوان مثال کشت و صنعت هفت تپه را می‌بینیم که به فروش گذاشته شده و یا آلومینیوم هرمزگان، ماشین‌سازی تبریز، پالایشگاه و پتروشیمی کرمانشاه همگی اصرار داشتند که باید به فروش برسد چراکه مثلا می‌خواستند به بحث 44 عمل کنند اما در مورد دو باشگاه فوتبال این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر طبل رسوایی این فروش ها به صدا درآمده است، گفت: سازمان خصوصی سازی به خاطر همین فروش ها تحت پیگرد قرار گرفته است.

باید انگیزه لازم برای تعاونی‌ها بیشتر شود

علیرضابیگی در مورد اینکه تعاونی‌ها به عنوان وسیع‌ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارها چطور می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند، افزود: قطعا تعاونی‌ها می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند به شرط اینکه بتوان انگیزه لازم را در تعاونی‌ها ایجاد کرد که آنها متوجه شوند که به واسطه فعالیت در بخش تعاون و یا فعالیت اقتصادی در حوزه تعاون، می‌توانند منفعت به دست آورند. چنانچه بتوان منفعت را تعریف کرد باید گفت که تعاون و بخش خصوصی منفعت را تشخیص می‌دهند و دلگرم شده و کار را توسعه می‌دهند.

دولت حتما باید از حوزه اقتصاد خارج شود

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: زمانی که نمی‌توان منفعت را برای بخش خصوصی یا تعاون تعریف کرد، بنابراین احساس می‌کنند که در رقابت با دولت نمی‌توانند پیروز میدان باشند که این موارد در حوزه خودرو و صنایع فولاد وجود دارد و حتما باید تکلیف دولت را در حوزه اقتصاد مشخص کرد و دولت باید از حوزه اقتصاد خارج شود و تصدی‌گری خود را به بخش تعاون و خصوصی واگذار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر