کد خبر: 968699
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
خطیب جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تصمیم کشورمان برای اجرای گام سوم، گفت: تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، ثمراتش بهتر از دو گام قبلی خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) یک مدرسه تمام‌عیار و یک دانشگاه عالی‌رتبه و یک مکتب بی‌نظیر است که در آن اصول و قواعد زیست پاکیزه و حیات طیبه به بشریت تقدیم شده است. وی ادامه داد: نقطه مرکزی این روش زندگی و این سبک زندگی عبارت است از جهاد در راه خدا و سرمایه‌گذاری در راه پروردگار متعال برای تحقق نقشه الهی و عمل به کتاب الهی، جریان سیره پیامبراعظم (ص).

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن بر این تصور بود که ۲۲ بهمن سال گذشته در تهران خواهد بود، اما امروز دیپلماسی التماسی و خواهشی‌شان را ملاحظه می‌کنیم که از هر طرف میانجی می‌فرستند و این اثر مقاومت و ایستادن با داشتن ظرفیت موشکی و منطقه‌ای و توان دفاعی و حضور مردم بصیر است که باعث می‌شود این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شود و در نهایت روسیاهی برای دشمنان و سربلندی برای جبهه مقاومت باقی می‌ماند. وی افزود: کاهش تعهدات در گام اول شروع شد و هیچ اتفاقی در بازار رخ نداد. با شروع گام دوم هم اتفاقی در بازار رخ نداد و حتی در برخی از شاخص‌ها وضعیت‌مان بهتر شد. هم اکنون گام سوم برداشته شد و از امروز اجرایی می‌شود. این بار این تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، ثمراتش بهتر از دو گام قبلی خواهد بود. حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ایران موقعیت خود را متوقف نمی‌کند و تصمیمش را مرحله به مرحله دنبال می‌کند. حاصل مذاکره فقط عمل است و دیگر وعده به دردمان نمی‌خورد. آن‌ها باید به ۱۱ تعهدشان عمل کنند و هر زمان عمل کردند، بقیه مسائل پیش خواهد رفت. وی بیان کرد: ان‌شاءالله این منطق حسینی ما را به همه آرمان‌ها و آرزو‌ها خواهد رساند و باید بایستیم و مقاومت کنیم که این مقاومت زمینه گشایش‌هایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی‌های ما خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز در داخل امریکا درباره افول اجماع وجود دارد و آینده‌شناسان و نظریه‌پردازان در این زمینه سخن می‌گویند و گزارش می‌دهند که دیگر امریکا حتی کشور ۱۰ سال پیش نیست. این خطیب نماز جمعه تصریح کرد: دنیا به عصر پساامریکا فکر می‌کند و دیگر آن قدرت اقتصادی و سیاسی امریکا و توان تأثیرگذاری‌اش را مشاهده نمی‌کنیم و حتی در یکی از مجلات معتبرشان عکسی از پایان عصر هژمونی امریکا را منتشر کرده‌اند؛ کرکسی که پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است.

علی‌اکبری بیان کرد: هیئت حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن در سرگشتگی استراتژیک و راهبردی آخرین تلاش‌هایش را می‌کند تا چهره ابرقدرتی امریکا را حفظ کند، اما این موضوع با ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی امریکا و شکسته شدن قدرت اقتصادی که روزی نیمی از اقتصاد دنیا را داشته است، امکانپذیر نخواهد بود. امروز امریکا بیش از ۱۵ درصد از سهم اقتصاد دنیا را ندارد که همین رقم هم به زودی کاهش خواهد یافت. وی ادامه داد: این افول موریانه‌ای است که از درون می‌پوساند. این دستگاه استکباری دچار پوکی استخوان شده و از درون دچار متلاشی شدن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار