کد خبر: 968681
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۲
از مشکلات زیر ساختی تا معضلات فرهنگی و اجتماعی در بیشتر محلات خصوصاً مناطق کم‌برخوردار در استان‌های مختلف کشور می‌طلبد تا در زمینه رفع آن اقدام جدی انجام گیرد. با این حال برخی کمبود‌ها سبب شده تا سازمان‌های مسئول که دولتی نیز هستند نتوانند در این مورد گام جدی بردارند.
پارسينا سوری
سرویس ایران جوان آنلاین: سپاه پاسداران در کنار دفاع از مرز‌ها و تمامیت ارضی کشور، در زمینه رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی در بیشتر استان‌های کشور خصوصاً سیستان وبلوچستان، کرمان، کردستان، خراسان‌رضوی و هرمزگان اقدامات خوبی را انجام داده است. با این حال وجود برخی کمبود‌ها و کاستی‌ها که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده است، سپاه را بر آن داشته تا در این زمینه نیز گام بردارد که در این رابطه می‌توان به اقدام اخیر سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برای تشکیل ۲۰۰ قرارگاه محله‌ای به منظور رفع این معضلات اشاره کرد.

از مشکلات زیر ساختی تا معضلات فرهنگی و اجتماعی در بیشتر محلات خصوصاً مناطق کم‌برخوردار در استان‌های مختلف کشور می‌طلبد تا در زمینه رفع آن اقدام جدی انجام گیرد. با این حال برخی کمبود‌ها سبب شده تا سازمان‌های مسئول که دولتی نیز هستند نتوانند در این مورد گام جدی بردارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیشتر استان‌های کشور خصوصاً محلات حاشیه‌نشین آن‌ها از جمله سیستان وبلوچستان، کرمان، کردستان، خراسان‌رضوی و هرمزگان با معضلات بسیاری همانند اعتیاد و بیکاری و معضلاتی که این موارد سبب آن‌ها می‌شود مواجه هستند موضوعی که موجب شده تا در سال‌های اخیر سازمان‌های مردم نهاد ازجمله بسیج وسپاه برای رفع آن‌ها گام بردارند.

اقدام سپاه هرمزگان برای حل مشکلات محلات

از کمبود زیرساخت‌ها تا وجود معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، فقر، اعتیاد و طلاق در هرمزگان که حالا با تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ در برخی از مناطق این استان شده، سپاه امام سجاد (ع) این استان را بر آن داشت تا برای رفع آن اقدام جدی انجام دهد. روز گذشته بود که فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی این سپاه برای حل معضلات زیر‌ساختی، اجتماعی و فرهنگی در این شهر به باشگاه خبرنگاران گفت: «با هدف خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف بخصوص فرهنگی، اجتماعی در سطح استان ۲۰۰ قرارگاه محله‌ای تشکیل شده است.» سرهنگ اباذر سالاری افزود: «با توجه به وجود برخی از توانمندی‌ها در محله‌های استان هرمزگان و بکارگیری نیرو‌های متخصص می‌توان به حل معضلات اجتماعی و فرهنگی مردم منطقه کمک کرد.» بررسی‌ها نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر انوع خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف، کار‌های جهادی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، توزیع بسته‌های حمایتی به مستمندان و رونق بخشی به کلاس‌های اوقات فراغت و کلاس‌های قرآنی و سازماندهی جوانان برای برگزاری جشنواره‌های بومی محلی و همچنین ارتباط مستمر با دانش‌آموزان موجب شده تا به مقدار قابل توجهی از معضلات در مناطق مختلف این استان حل شود.

بندرعباس شهری فرسوده و خسته از حاشیه‌ها

حاشیه‌نشینی در کنار فرسودگی بسیاری از مناطق بندر‌عباس در استان هرمزگان از جمله معضلاتی است که این شهر با آن مواجه است. در حال حاضر بسیاری از مناطق این شهرستان با خانه‌های فرسوده، کوچه‌های تنگ و باریک و نداشتن امکاناتی همچون کمبود سلطل زباله، نبود پارک و کتابخانه‌های مناسب رنج می‌برند. بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های استان هرمزگان در چند دهه گذشته به علت موقعیت اقتصادی خاص، پذیرای مهاجران زیادی بوده که با حاشیه‌نشینی گسترده‌ای روبه‌رو بوده این در حالی است که سایه افکندن ۱۸ سال خشکسالی در هرمزگان به این روند بیش از پیش اثر منفی گذاشته است. این مهم موجب شده تا بسیاری از روستاییان برای پیدا کردن کار ودرآمد به حاشیه این شهر مهاجرت کنند موضوع مهمی که به شدت بر معضلات حاشیه‌ای آن تأثیر منفی گذاشته است. حالا با این اقدام خوب سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان می‌توان امیدوار به حل برخی از کمبود‌ها در این استان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار