کد خبر: 968600
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی شهر تهران درباره گرانی قیمت نان در برخی از نانوایی‌های سطح شهر تهران توضیحاتی داد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد علی اسفنانی مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی شهر تهران، درباره علت تفاوت قیمت نان در نانوایی‌های آزاد پز و دولتی گفت: منظور از نانوایی آزادپز، نانوایی‌هایی است که از یارانه کمتری برخوردار هستند.

او افزود: قیمت هر کیلوگرم گندمی که از کشاورز خریداری می‌شود ۱۸ هزار ریال است، در حالی که آرد به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار ریال در اختیار نانوایی‌های آزاد پز قرار می‌گیرد و این نانوایی‌ها از یارانه کمتری برخوردار هستند.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه در نانوایی‌های دولتی پز آرد با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به موضوعات مطرح شده به برخی از نانوایی‌ها پسوند آزاد پز و به برخی دیگر پسوند دولتی پز اضافه می‌شود.

او در واکنش به تفاوت قیمت نان در نانوایی‌های آزاد پز در سطح شهر، افزود: نانوایی‌ها طبق قانون باید نرخ نامه داشته باشند و این نرخ نامه توسط اتحادیه نانوایی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تصویب می‌رسد.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه برخی از شهروندان نان را با مشخصات خاصی از قبیل نان کنجد دار یا سبزی دار و ... تهیه می‌کنند، گفت: طبیعی است که در عرضه محصولات مختلف، تفاوت قیمت وجود دارد، اما این موضوع به این منظور نیست که نان براساس نرخ نامه مصوب به فروش نرسد.

اسفنانی اضافه کرد: شهروندان در صورت نارضایتی از قیمت نان و سایر محصولات مصرفی شکایات خود را به اداره کل تعزیرات حکومتی تهران اعلام کنند تا با بررسی گزارشات به تخلفات صنفی رسیدگی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار