کد خبر: 968448
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آقای استاندار مدتی است سخنانی ایراد می‌کنند که با حواشی فراوان روبه‌ رو شده و برخی معتقدند باید این روزها به دنبال مفسری برای شفاف‌سازی بود.

 ۱۷ مرداد ۹۸ در جشنی به مناسبت روز خبرنگار، وقتی مجری برنامه از استاندار آذربایجان‌شرقی پرسید: آقای استاندار همزمان با روز خبرنگار، شاهد شکایت و تهدید برخی مدیران علیه خبرنگاران هستیم، نظرتان چیست؟

پورمحمدی به یک جمله بسنده کرد و گفت: دیلیزی قیسالدیزدا! یعنی خب زبانتان را کوتاه کنید!

این پاسخ استاندار با واکنش خبرنگاران و اصحاب رسانه مواجه شد و آنها (خبرنگاران) از نوع ادبیات استاندار به شدت انتقاد کردند.

پورمحمدی در واکنش به این انتقادها پس از چند روز گفت: شوخی کردم!

حال بار دیگر اظهارات استاندار کار دستش داده، چند روز پیش استاندار آذربایجان‌شرقی در اختتامیه جشنواره شهید رجایی گفته بود: «پیش آقای نوبخت هم گفته‌ام، گفتم که علیه همه‌ تان اعلام جرم می‌کنم، الان هم می‌گویم، اعلام جرم خواهم کرد، اگر تا دو ماه آینده راه‌آهن میانه به بستان‌آباد نرسد، علیه همه‌ شان اعلام جرم خواهم کرد».

 این خبر بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها و فضای مجازی داشت، حال پس از انتشار گسترده خبر، ظاهرا این خبر به مذاق برخی دولتی‌ها خوش نیامده و درصدد بازخواست استاندار برآمده‌اند.

در این راستا روابط عمومی استانداری با انتشار اطلاعیه درصدد توجیه برآمده و این خبر را ناشی از سوءبرداشت برخی رسانه‌ها اعلام کرده و نوشته است: سخنان استاندار آذربایجان‌شرقی در اختتامیه جشنواره شهید رجایی که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، در واقع نقل قولی از مذاکرات برنامه‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان‌شرقی و تأکید مجدد بر لزوم تسریع در اجرای پروژه میانه-بستان آباد بوده است که متأسفانه با سوءبرداشت برخی رسانه‌ها، به شکل متفاوتی انعکاس یافت و البته رسانه‌های اصلی منتشرکننده این خبر نادرست، با توضیح روابط عمومی استانداری نسبت به اصلاح خبر خود اقدام کردند.

جهت اطلاع روابط عمومی استانداری یادآور می‌شویم، خبرنگار در خبر تنها یک واقعیت یا رویداد (خبر پوششی) را عینا برای مخاطبان روایت و از تحلیل و تفسیر خودداری می‌کند.

همانطور که در فیلم منتشر شده از سخنان استاندار مشخص است وی هرگز به نقل قولی از آقای نوبخت اشاره نمی‌کند. استاندار می‌گوید: پیش آقای نوبخت هم گفته‌ام، گفتم که علیه "همه‌اتان" اعلام جرم می‌کنم، الان هم می‌گویم، اعلام جرم خواهم کرد، اگر تا دو ماه آینده راه‌آهن میانه به بستان‌آباد نرسد علیه همه‌اشان اعلام جرم خواهم کرد.

حال که روابط عمومی استانداری در صدد توجیه سخنان استاندار برآمده، پیشنهاد می‌شود یک مفسر یا تفسیرگر خبر نیز در زمان سخنرانی‌های استاندار حضور داشته باشد چون مشخص نیست استاندار شوخی می‌کند یا جدی است، نقل قول می‌آورد یا خودش صحبت می‌کند! 

قضاوت با مخاطبان....

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر