کد خبر: 968398
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو درایران
دکتر حجت اله ایوبی در جلسه کمیته فنی و اجرای اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشور که در اصفهان برگزار شد اعلام کرد: در سالهای اخیر با توجه به محدودیت دسترسی به منابع حیاتی آب در دنیا ، دیپلماسی آب از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این زمینه اصفهان می تواند پرچم دار دیپلماسی آب در میان کشورهای آسیای مرکزی مانند ازبکستان،تاجیکستان، ترکمنستان ،افغانستان باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه آب صرفا یک کالای مصرفی نیست بلکه موضوعات پیرامون آن بیانگر تمدن و فرهنگ هر کشور است خاطر نشان ساخت: نحوه مصرف آب در برگیرنده موضوعاتی همچون اخلاق آب ،احترام وقداست آب ،اقتصاد آب ،دانش آب می باشدکه خوشبختانه تاریخ گوای آن است ایران باستان از  فرهنگ وتمدن غنی  در راستای چگونگی  بهره مندی از آب برخوردار بوده است.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ مصرف آب در میان  ایرانیان گفت: در فرهنگ ایران زمین، اخلاق و قداست آب دارای جایگاه رفیعی بوده و در فقه اسلامی هم  یکی از موضوعات اساسی، آب می باشد که بر عدم آلوده کردن آب تاکید می شود.

دکتر ایوبی با تاکید بر دیپلماسی آب اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از کشور ها  در دنیا با توجه به محدودیت دسترسی به منابع آب های شیرین اقدام به رایزنی و دیپلماسی آب نمودند چرا که آب مانند دیگر منابع زیرزمینی همچون نفت ثروتی کمیاب محسوب می شود.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران پیرامون برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشور ، در اصفهان اظهار داشت: اصفهان نه تنها مرکز فرهنگ ،هنر و معماری در کشور محسوب می شود  بلکه قدیمی ترین شرکت  ، صنعت آب وفاضلاب در کشور بشمار می آید که بر این اساس بهترین گزینه برای برگزاری این دوره از مسابقات می باشد.

وی به دستاوردهای برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشورپرداخت و بیان داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این مسابقات مباحث  آموزشی است بطوریکه شرکت کنندگان با آخرین آموزش های روز دنیا آشنا می شوند این در حالیست که  با برگزاری  این مسابقات زمینه مناسبی ایجاد می گردد تا کیفیت آموزش فعالان صنعت آبفا در کشور ، دردنیا مطرح شود.

دکتر ایوبی به ضرورت  تشکیل کمیته تخصصی آب در ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اعضای کمیته تخصصی آب ، متشکل از افرادی کاردان،باسواد،باتجربه و بی حاشیه است که تلاش های آنان به جهت زیربنایی بودن آنچنان دیده نمی شود در صورتی که اگر یک  لحظه آب شرب منطقه ای قطع شود کشور در معرض تنش های اجتماعی بسیاری قرار می گیرد که  این امر نشانگر اهمیت و حساسیت نوع خدمت رسانی فعالان صنعت آبفا در کشور است.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان بعنوان قدیمی ترین شرکت صنعت آبفا کشور با تمام توان ، تلاش خود را برای استاندارد سازی و باشکوه برگزار شدن اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشورمی نماید و در حال حاضراعضای کمیته اجرایی مسابقات  مشغول آماده سازی، سایتی که  محل برگزاری  این مسابقات است ،می باشند

مهندس هاشم امینی افزود:  با مدیریت مهندس حجازی بنیانگذار صنعت آب و فاضلاب کشور، در دهه چهل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاسیس شد. از آن زمان تا کنون صنعت آبفا در اصفهان در بسیاری از بخش ها در کشور پیشرو می باشد به گونه ایی که در سالهای اخیر شاهد موفقیت های مستمر آبفا اصفهان در زمینه های مختلف در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی  و آماده سازی سایت تنها برای برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشورنمی باشد اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درصدد است با راه اندازی سایت برگزاری مسابقات  ،این محل از این پس، مکانی باشد برای آموزش و گذاراندن دوره های تخصصی در صنعت آبفا کشور ،تا شاهد افزایش روز افزون مهارت فعالان صنعت آبفا در  کشور باشیم .

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان ارتقا مهارت در بین فعالان صنعت آبفا کشور را ضروری دانست وگفت: با افزایش مهارت های تخصصی تلاشگران صنعت آب و فاضلاب کشور قطعا شاهد ارتقا سطح خدمات به مردم خواهیم بود که این رویکرد هدف غایی تمام مسئولان امر می باشد.

 

 

  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار