کد خبر: 968373
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
به رغم تهدید‌های بوریس جانسون برای دادن رأی مثبت نمایندگان پارلمان انگلیس به خروج بدون قید و شرط از اتحادیه اروپا، اما پارلمان حاضر به عقب‌نشینی نیست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تعداد زیادی از نمایندگان این کشور به منظور جلوگیری از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود سه‌شنبه شب مورد بررسی قرار گیرد. جانسون تهدید کرده چنانچه نمایندگان قصد اخلال در برنامه‌های دولت برای برگزیت داشته باشند، روز ۱۴ اکتبر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

درکمتر از دو ماه تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، بوریس جانسون در این مسیر با چالش‌های سیاسی بزرگی مواجه است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد لایحه‌ای را بررسی کند که از اقدام بوریس جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر جلوگیری می‌کند. گروهی از هم‌حزبی‌های جانسون اعلام کردند که به طرح پارلمان رأی مثبت می‌دهند. این طرح جانسون را ملزم می‌کند که یا با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب‌الاجل خروج را به تعویق بیندازد. این درحالی است که نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در موضع‌گیری توأم با نرمش که حاکی از تلاش برای جلب افکار عمومی به منظور همراهی با دیدگاه مورد‌نظر وی بود، با بیان اینکه شانس توافق این کشور با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت افزایش یافته است، گفت که او خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام نیست. پیش از این در پی برگزاری جلسه‌ای با حضور جانسون و اعضای کابینه گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه ممکن است نخست‌وزیر فراخوان برگزاری انتخابات زودهنگام بدهد. جانسون در عین حال تأکید کرده است که تحت هیچ شرایطی از اتحادیه اروپا درخواست نخواهد کرد برگزیت با تأخیر اجرایی شود.

به رغم تلاش‌های پارلمان انگلیس برای جلوگیری از خروج بدون توافق با اتحادیه اروپا، اما مقامات لندن همچنان اصرار دارند تا طرح خود موسوم به برگزیت سخت را که به گفته ناظران، مشکلات اقتصادی را برای این کشور به همراه خواهد داشت، اجرایی کنند. در همین راستا، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری «اسکای‌نیوز» تأکید کرد که زمان برگزیت دیگر به تعویق نخواهد افتاد و لندن جزئیات طرح‌های جایگزین را درباره مرز ایرلند، به اتحادیه اروپا ارائه داده است. راب درباره تلاش‌های پشت پرده شماری از نمایندگان حزب حاکم انگلیس علیه طرح خروج از اتحادیه اروپا هم گفت: تنها چیزی که ما را عقب نگه داشته، جلوگیری از اجرای توافق برگزیت و حرکت کشور رو به جلو است. وی همچنین گفت که اروپایی‌ها نظر مثبتی به طرح بازبینی شده لندن برای خروج از اتحادیه اروپا دارند و تأکید کرد که دولت تأخیری در اجرای برگزیت نخواهد داشت. راب که پیکان انتقاد را به سمت نمایندگان پارلمان هدف گرفته بود گفت که نمایندگان دورو اینطور به اتحادیه اروپا القا می‌کنند که امکان دارد خروج لندن از اتحادیه اروپا به تعویق بیفتد.

پیامد‌های برگزیت چه خواهد بود
روزنامه آلمانی «ولت» به پیامد‌های اجتماعی نزدیک شدن به زمان اجرا شدن برگزیت پرداخت و نوشت که با نزدیک شدن زمان اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نگرانی‌ها از آینده مبهم اقتصادی در میان مردم این کشور بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تهیه و ذخیره مواد غذایی لازم و دارو به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم انگلیس تبدیل شده است و مردم این کشور از دولت می‌خواهند تا هر چه بیشتر از آن‌ها حمایت کند. چندی پیش روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» به سندی محرمانه اشاره کرده بود که پیامد‌های خروج بدون توافق این کشور را از اتحادیه اروپا تشریح می‌کرد. به این ترتیب، کاهش قابل توجهی در ذخایر انواع مواد غذایی تازه رخ خواهد داد، ضمن اینکه کمبود سوخت می‌تواند به بروز ترافیک سنگین منتهی شود. همچنین مشکل در تأمین ذخایر دارویی هم تاثیر منفی خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار