کد خبر: 968366
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
نگاهی به تکذیب شایعات درباره وضعیت استراماچونی و فتحی در استقلال
در حالی شایعات مربوط به اختلاف باشگاه استقلال با استراماچونی و برکناری فتحی تکذیب می‌شود که گفته می‌شود نتیجه دربی ۳۱ شهریور تکلیف نیمکت و صندلی مدیریتی باشگاه را مشخص می‌کند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ساختمان آبی خیابان ۳۸ علامه جنوبی سعادت‌آباد تهران روز‌های پررفت‌وآمدی را تجربه می‌کند. یک روز شایعه رفتن استراماچونی این ساختمان را به کانون اخبار تبدیل می‌کند و روز دیگر هم شایعه صندلی لرزان مدیرعامل باشگاه. تکذیب‌ها نیز ثمری ندارد تا وضعیت باشگاهی که در لیگ هم تا پایان هفته دوم نتوانسته به پیروزی برسد قمر در عقرب شود و هواداران بین شایعاتی که هم نیمکت این تیم را هدف گرفته و هم صندلی مدیریت باشگاه را، سردرگم شوند.

استراماچونی عصبانی از ایران لذت می‌برد!
برخلاف روز‌های اول، این روز‌ها اگر سری به تمرین استقلال بزنید کمتر عکاسی می‌تواند قابی از خنده‌های سرمربی ایتالیایی آبی‌ها را شکار کند. او برخلاف هفته‌های اول آمدنش به ایران با شروع لیگ و با یک مساوی و یک باخت شاگردانش در دو هفته اول با چهره‌ای اخم‌آلود و عصبانی بر سر تمرینات آبی‌ها ظاهر می‌شود. در گوگل سرچ کنید و عکس‌هایش را در جلسه هم‌اندیشی مربیان لیگ برتر با ویلموتس ببینید، دریغ از یک قاب که استراماچونی لبخند بزند و با همان صورت یخی به دوربین‌ها خیره شده است. این را بگذارید کنار شایعات مختلفی که بیشتر از رسانه‌های ایتالیایی به ایران مخابره می‌شود. خبر‌هایی که لب کلامش این است: «استراماچونی با باشگاه به مشکل خورده است.» جذب نشدن بازیکنان مورد نظر استراماچونی، اختلاف او و فتحی را کلید زد، طوری که او بعد از بازی با فولاد به فرودگاه رفت تا در یک مرخصی از پیش تعیین شده به ایتالیا برود، اما با توجه به مشکلات خروجی سفرش منتفی می‌شود.

البته باشگاه استقلال چنین سفر غیرمنتظره‌ای را تکذیب کرده، تکذیبی که استراماچونی آن را رد می‌کند تا این شایعه به واقعیت نزدیک‌تر باشد. اگرچه فتحی بامداد سه‌شنبه در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم تلویزیون سعی داشت با اشاره به اینکه استراماچونی از بودن در ایران لذت می‌برد، اختلاف‌ها را تکذیب کند، اما به نظر می‌رسد رابطه استراماچونی و باشگاه استقلال مانند هفته‌های اول نیست و چهره عصبانی سرمربی در این روز‌ها و خبر‌هایی که از باشگاه به بیرون درز می‌کند، حکایتی متفاوت از صحبت‌های مدیرعامل استقلال دارد. مسئله‌ای که هواداران استقلال را نگران کرده است.

فتحی تا دربی فرصت دارد
البته حاشیه‌های باشگاه استقلال تنها گریبانگیر نیمکت آبی‌ها نیست و در روز‌های اخیر شایعات مختلفی درباره تغییرات مدیریتی در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. پس از رفتن عرب از پرسپولیس بود که شایعه شد فتحی هم از استقلال رفتنی است. سعید آذری، مدیرعامل سابق ذوب‌آهن یکی از گزینه‌هایی بود که در خبر‌ها به عنوان جانشین فتحی از او نام برده می‌شد. خبر‌هایی که گفته می‌شود بیشتر از آنکه واقعیت داشته باشد، جوسازی رسانه‌های نزدیک به آذری است. البته مدیرعامل سابق ذوب به پخش این خبر هم اکتفا نکرد و در مصاحبه‌هایی جهت‌دار برای مدیرعاملی استقلال اعلام آمادگی کرد!

این خبر‌ها خیلی زود با واکنش وزارت ورزش و رئیس هیئت مدیره استقلال روبه‌رو شد و آن‌ها به شدت هرگونه تغییر در استقلال را رد کردند. وزیر ورزش ۹ شهریور در حاشیه افتتاح هتل پیشکسوتان اینطور به آن واکنش نشان داد: «تغییر آقای فتحی را از شما شنیده‌ام. مدیرعامل استقلال سر جایش نشسته و با قدرت کار می‌کند.» اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره استقلال هم با رد این تغییرات از ادامه کار فتحی خبر داد: «نمی‌دانم آذری چه صحبت‌هایی را مطرح کرده است، اما فتحی خوب کار می‌کند و از او حمایت می‌کنیم. تا زمانی که هیئت مدیره فعلی هست، فتحی به کارش ادامه می‌دهد.»

علاوه بر تکذیب وزارت ورزش و هیئت مدیره باشگاه استقلال، اعلام آمادگی آذری واکنش شدید فتحی را به دنبال داشت و مدیرعامل استقلال در برنامه فوتبال برتر به مدیر سابق ذوب‌آهن اینطور پاسخ داد: «ناگهان شایعه می‌کنند که مدیریت استقلال قرار است تغییر کند و می‌آیند برای مدیریت اعلام آمادگی می‌کنند، انگار مناقصه یا فراخوان عمومی است. کاری می‌کنند که عالی‌ترین مقام ورزش دو بار با من تماس بگیرد و خبر را رد کند. جالب‌تر اینکه رئیس هیئت مدیره این مسئله را تکذیب می‌کند، اما باز هم در این باره صحبت می‌کنند. این ملتهب کردن فضای عمومی است.»

با وجود تکذیب وزارت ورزش شنیده می‌شود وزارتی‌ها تا دربی به فتحی فرصت داده‌اند و نتیجه دربی ۳۱ شهریور نقش زیادی در تحولات آینده استقلال دارد و ادامه روند ناکامی آبی‌ها در لیگ شاید سبب شود وزارت نسخه پرسپولیس را هم برای استقلال بنویسد.

همه چیز زیر سر فضای مجازی است
با وجود چنین شرایط مبهمی در باشگاه استقلال، نکته قابل تأمل در واکنش استقلالی‌ها به حاشیه‌های اختلاف باشگاه با استراماچونی و رفتن فتحی، انداختن همه چیز به گردن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. یک توجیه دم‌دستی که این روز‌ها توسط خیلی از مدیران مطرح می‌شود. فتحی در این باره گفته است: «متأسفانه فضای مجازی، فضای ملتهبی را برای هواداران ایجاد می‌کند. کسانی که آرامش استقلال را دوست ندارند در فضای مجازی التهاب ایجاد می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار