کد خبر: 968353
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی این استان در مقوله حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی قابل‌ قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی این استان در مقوله حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی قابل‌ قبول نیست.

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، افزود: کارکرد موجود بانک‌ها در قالب اعداد و ارقام نشان می‌دهد عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی این استان در حد انتظار نیست که این مهم نیازمند اصلاح و بازنگری دارد.
وی اظهار کرد: منابع بانکی که در اختیار بانک‌های خصوصی قرار داده می‌شود چشمگیر است و باید بخشی از آن در راستای حمایت از تولید به‌کار گرفته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: بانک‌های خصوصی از منابع و سپرده‌های مردم استفاده می‌کنند و باید در رفع تنگناهای اقتصادی و حمایت از واحدهای تولیدی استان مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.
فرخی گفت: سهم استان مرکزی در تسهیلات رونق تولید پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال بود اما بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد تولیدی استان تزریق شد.
وی افزود: تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از حوزه اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و در نهایت بیکاری کارگران به فعالان اقتصادی اعطا می‌شود و امسال تمهیداتی برای کمک بیشتر به واحدهای تولیدی اندیشیده شده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی در بخش هایی که امکان پرداخت تسهیلات وجودد دارد ظرفیت یابی با هدف اثربخشی را انجام دهند.
فرخی بیان کرد: با توجه به اینکه  ۲۲۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان مرکزی وجود دارد باید تلاش شود از این ظرفیت در راستای تکمیل این طرح‌ها استفاده مطلوب شده  چراکه با تکمیل آن ها ۱۱ هزار شغل در استان ایجاد می شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذرای استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به ۲ هزار و ۱۴۰ واحد تولیدی در استان پرداخت شد و در این زمینه استان عملکرد بیش از ۱۲۸ درصد را داشته است.

مجید نیکی ملکی افزود: پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان استان امسال هدف‌گذاری شده و با توجه به تامین منابع در سیستم بانکی نگرانی در اجرای طرح رونق تولید در راستای تامین منابع وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر