کد خبر: 968289
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز گفت: مردم نباید فکر کنند به خاطر بارش‌های اول سال در شرایط ترسالی قرار داریم چون 70 درصد آب مورد نیاز استان از چاه‌ها و منابع زیرزمینی تامین می‌شود که طی سال‌های اخیر سطح این آب‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و با چند سال بارندگی خوب هم این عقب ماندگی جبران نمی‌شود.

غلامرضا رضایی فر ، اظهار کرد: طبق آیین نامه وزارت نیرو، همه مراکز تجاری و خانگی‌ای که واگذاری شبکه فاضلاب آنها انجام شده، ملزم به خرید انشعاب برای اتصال به این شبکه هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف متفاوت است، ادامه داد: به طور میانگین برای هر واحد مسکونی و هر واحد تجاری با متراژ 10 متر مشترکین باید یک و نیم میلیون تومان هزینه انشعاب پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اگر مشترکین هزینه انشعاب فاضلاب را پرداخت نکنند آب آنها قطع می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه امکان تقسیط هزینه انشعاب فاضلاب وجود دارد، اگر مشترکین نسبت به پرداخت آن اقدام نکنند چاره‌ای جز قطع آب آنها باقی نمی‌ماند.

رضایی فر تصریح کرد: البته قبل از قطع آب سه مرحله از مشترکین دعوت می‌شود که برای خرید انشعاب اقدام کنند و اگر بی توجهی کنند در نهایت آب آنها قطع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تابستان امسال بدون مشکل جدی آب سپری شد، افزود: با همکاری مشترکین تابستان امسال با کمترین قطعی آب در استان مواجه بودیم و حالا برای خدمات رسانی به مردم برای پاییز و زمستان آماده می‌شویم.

رضایی فر گفت: مردم نباید فکر کنند به خاطر بارش‌های اول سال در شرایط ترسالی قرار داریم چون 70 درصد آب مورد نیاز استان از چاه‌ها و منابع زیرزمینی تامین می‌شود که طی سال‌های اخیر سطح این آب‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و با چند سال بارندگی خوب هم این عقب ماندگی جبران نمی‌شود.

وی ادامه داد: قبلا برای حفر چاه با کندن 60 متر به آب می رسیدیم ولی حالا این عمق به حدود 300 متر رسیده که این نشان می‌دهد سطح آب‌های زیرزمینی استان در وضع خوبی قرار ندارد.

وی گفت: وقتی باران می‌بارد همه آب‌های جاری به لایه‌های زیرین نفوذ نکرده و به ذخایر آب‌های زیرزمینی اضافه نمی‌شود به همین دلیل مردم نباید فکر کنند با چند مرتبه بارندگی خوب مشکل کم آبی استان حل شده بنابراین باید رعایت الگوی صحیح مصرف را فراموش نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار