کد خبر: 968261
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
مهندس یزدی زاده در یازدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان:
۸۰ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز ذوب آهن اصفهان بومی‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین گفت: ذوب آهن اصفهان 80 درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی سازی کرده است. وی افزود : امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ها از جایگاه تولید کننده محصول ، به صادر کننده تکنولوژی و تجهیزات فولاد ارتقا پیدا کنیم .

 مهندس یزدی زاده اظهار داشت : افتخار می کنیم که اصفهان عمده فولاد کشور را تولید می کند و به یک استان استراتژیک در حوزه فولاد تبدیل شده است.

مهندس منصور یزدی زاده گفت: برنامه های توسعه ذوب آهن با جدیت در حال اجرا است و در آینده نزدیک به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این آیین  به مشکل تامین مواد اولیه شرکت های فولادی اشاره نمود و گفت : ذوب آهن اصفهان ، مهندسین بسیاری را آموزش داده است که در صنایع مختلف کشور منشا اثر هستند .

وی افزود : نابسامانی در بازار مواد اولیه و خام فروشی سنگ آهن باید اصلاح شود و این مشکل تامین مواد اولیه ، تمام شرکت های فولادی را درگیر کرده است .

دکترسیف الله امیری مدیر کل معاونت معدن وزارت صمت نیز در این آیین گفت : صادرات سنگ آهن توسط تولید کنندگان دولتی این مواد اولیه را ممنوع کردیم و با برنامه ریزی انجام شده ، مشکل این واحدهای تولیدی حل می شود .

وی افزود : در حال حاضر ذوب آهن و فولاد مبارکه مشکل تامین مواد اولیه دارند که به دنبال حل آن هستیم و بر طبق دستور معاون اول رئیس جمهور اولویت ما در ابتدا تامین نیاز داخل است .

مدیر کل معاونت معدن وزارت صمت اظهار داشت : برای تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 نیاز به 150 میلیون تن سنگ آهن داریم که اگر این موضوع ساماندهی نشود ، تا 10 سال آینده ، وارد کننده سنگ آهن می شویم .

 ارائه نیازها و دستاوردهای بومی سازی ذوب آهن اصفهان در غرفه این شرکت

دکتر سیف اله امیری مدیرکل معاونت معدنی وزارت صمت ، دکتر موفق رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت اصفهان و جمعی از مسئولین صنعت فولادکشور از غرفه ذوب آهن اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ،فولاد و ریخته گری بازدید کردند و با نیازها و دستاوردهای این شرکت در حوزه بومی سازی آشنا شدند .

این مسئولین همچنین انواع ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان از جمله ریل UIC60 ، ریل U33، ریل UIC54 و ریل S49 را مشاهده نمودند و با توضیحات کارشناس این شرکت در جریان شیوه تولید و کیفیت این محصول قرار گرفتند .

شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان نیز با حضور در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار