کد خبر: 968222
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
با طرح روایتی از مدافعان حرم حضرت زینب (س)
کارگردان نمایش جدید «غریبه شام» گفت: تلاش کردیم کار آیینی مرتبط با وقایع کربلا و متصل به اتفاقات روز را به صحنه بیاوریم. به همین دلیل یک قصه از مدافعان حرم را در نظر گرفته و آن را به روایت کربلا نزدیک کردیم.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کوروش زارعی کارگردان نمایش «غریبه شام» که از ۱۲ شهریورماه اجرایش را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند، در نشست خبری این نمایش عنوان کرد: نمایش غریبه شام با پیشنهاد شهرام کرمی برای محرم سفارش داده شد و ما هم آن را تولید کردیم. در این نمایش تلاش کردیم یک کار آیینی مرتبط با وقایع کربلا و البته متصل به دغدغه‌های روز دنیا را به صحنه بیاوریم، به همین دلیل هم یک قصه از مدافعان حرم را در نظر گرفتیم و به روایت کربلا نزدیک کردیم.

این فعال عرصه تئاتر در نشست خبری چهارمین همایش پیاده‌روی اربعین و رونمایی از پوستر نمایش غریبه شام درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان نمایش درباره دختری است که پدرش مدافع حرم سوریه است و بسیار از رفتن پدر خود نگران و ناراحت است، مدتی می‌شود که از سوریه و پدر خبری نمی‌شود به همین دلیل هم این خانواده راهی سوریه می‌شوند تا نامی از پدر خانواده پیدا کنند، در این مسیر اتفاقاتی برای این دختر و خانواده می‌افتد که مرتبط به کربلا می‌شود.

زارعی با اشاره به توسل خانواده به حضرت رقیه (س) گفت: حضرت رقیه خود روایتی از واقعه کربلا تا بریدن سر امام حسین (ع) را برای این دختر در حالت رؤیا تعریف می‌کند تا اتفاق شهادت پدر این دختر برایش قابل تحمل شود.

وی در ادامه افزود: در این نمایش تلاش کردیم به برخی سؤالات مردم درباره جنگ در سوریه و حضور ایران پاسخ دهیم، مثلاً اینکه چرا ایران در جنگ سوریه حضور دارد. به هرحال سوریه تنها کشوری است که پس از پایان جنگ ایران و عراق مدافع ما در منطقه باقی ماند در حالی که تمام دنیا مقابل ما بودند.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: در این نمایش تلاش کردیم، فقط کربلا را روایت نکنیم هر چند همان هم اتفاق بزرگی بود، اما در شرایطی که نیرو‌های فرهنگی دشمن اعتقادات جوانان ما را هدف قرار داده‌بودند، جنگ اصلی در حوزه فرهنگی است و در کنارش باید به عرصه اقتصادی توجه شود، دشمن تلاش می‌کند باور‌های ما را نشانه بگیرد و نباید اجازه دهیم که استکبار جهانی در این عرصه پیروز شود. بنابراین از متولیان فرهنگی، هنری و سیاسی درخواست می‌کنم به داد جوانان و فرهنگ ما برسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار