کد خبر: 968204
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۷
نهمین دوره «طرح ضیافت» در حال اجراست
نهمین دوره از اردوی دانشجویی ضیافت رضوی با حضور ۲۵۰۰ نفر از فعالان دانشجویی در مشهد مقدس در حال برگزاری است. چهار موضوع عدالت و عدالت‌خواهی، استقلال، عزت ملی و پیشرفت و کارآمدی مواردی هستند که در این ضیافت مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
عيسی اسفندياری
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: نهمین دوره از اردوی دانشجویی ضیافت رضوی با حضور ۲۵۰۰ نفر از فعالان دانشجویی در مشهد مقدس در حال برگزاری است. چهار موضوع عدالت و عدالت‌خواهی، استقلال، عزت ملی و پیشرفت و کارآمدی مواردی هستند که در این ضیافت مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

طرح ضیافت رضوی عنوان اردو‌های تابستانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. در این اردوها، افراد دانشگاهی، فعالان فرهنگی و سیاسی و اهل گفتگو مخاطبان اصلی هستند که در یک فضای عمومی جمع می‌شوند.
در محافل گفت‌وگویی یک استاد حضور پیدا می‌کند و در ساعات بعدی موضوعاتی که از طرف استاد مشخص‌شده توسط دانشجویان موردبحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

باید ریشه دزدی را خشکاند
علیرضا پناهیان هفته گذشته در جمع دانشجویان این اردو با انتقاد از نبود نظارت افزود: «برای مقابله با رانت باید قوه قضائیه قوی داشته باشیم که این با آیه و قسم یا بگیر و ببند محقق نمی‌شود؛ باید ریشه دزدی را خشکاند و زمینه دزدی را برچید وگرنه حتی قوه قضائیه هم نمی‌تواند جلویش را بگیرد، چراکه فساد به آنجا هم رسوخ می‌کند. از طرفی برخی جرائم خاموش است که اصولاً قوه قضائیه نمی‌تواند ورود کند؛ در این زمینه هم ناظران باید هوشمندی به خرج دهند.»

چشم بیدار جوانان جهادی
این استاد دانشگاه با تحسین دانشجویان جهادی گفت: «وقتی بسیجی‌وار اقتصاد منطقه خود را نجات داده و وابستگی به دولت را کم کنیم، به‌تدریج بانک و بیمه را هم خودمان می‌توانیم داشته باشیم؛ چراکه چشم بیدار جوانان جهادی، نظاره‌گر امور است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه نیمی از قوانین مجلس برای کنترل دولت است، وقتی دولت کوچک شد قوانین هم کمتر می‌شود. اگر همت نکنیم و با هم کار نکنیم، به‌راحتی چپاول می‌شویم.»

۲ درصد تولید علم جهان را داریم
مخبردزفولی، دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سخنرانی‌اش در این طرح گفت: «موفقیت در ۴۰ ساله دوم انقلاب جز با زیرساخت امید محقق نمی‌شود. در ابتدای دهه ۷۰ در تولید علم، رتبه زیر نیم‌درصد داشتیم، ولی دانشجویان انقلابی راه‌های ممنوعه را بازکردند تا جایی که امروز ۲ درصد تولید علم جهان را داریم و سرعت رشد علمی ایران تا ۱۳ برابر متوسط جهانی برآورد شده است.»

پروژه نفوذ شوخی نیست
دزفولی با اشاره به پروژه استنفورد و نفوذ در عرصه‌های علمی کشور برای به عقب راندن پیشرفت‌های علمی کشور گفت: «پروژه نفوذ در جریان علمی کشور، شوخی نیست؛ تلاش اولیه دشمنان ما چه در داخل و چه خارج از کشور، توقف جریان علمی کشور بوده و دانشمندان ما به‌خاطر کار‌های علمی پیشرفته در بازداشت امریکا هستند و در ایران هم ترور فیزیکی می‌شوند. می‌توانیم ضعف‌ها را جبران کنیم و در ۴۰ ساله دوم به مرجعیت علمی دنیا برسیم.»
گفتنی است پنج گروه بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی، مسئولان نشریات دانشجویی و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی در این اردو حضور دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر