کد خبر: 968147
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
مصلای امام خمینی (ره)، در اولین جمعه محرم میزبان مادران و شیرخوارگان عاشورایی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، جمعه ۱۵ شهریورماه برابر با ششم محرم الحرام، آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) با حضور ده‌ها هزار خانواده تهرانی در قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی (مصلای بزرگ امام خمینی) برگزار می‌شود. اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی همچون سال گذشته، عطرآگین به حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

آقایان حاج احمد واعظی و حاج مرتضی طاهری در این برنامه به ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) می‌پردازند. اجرای گروه همخوانی نسیم‌قدر از دیگر برنامه‌های این سوگواره است. این مراسم از ساعت ۸:۳۰ به طور رسمی آغاز و از شبکه ۲ سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مصلای امام خمینی (ره) مانند سال گذشته شرایط حضور آقایان را نیز در این مراسم فراهم کرده و شبستان شرقی مصلی، به همین منظور تدارک دیده شده است.

به گفته مدیر امور مراسم مصلای امام خمینی (ره)، در‌های مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های شماره ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۲، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۲ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند.

همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ شماره ۱۹ در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره ۶، ۷ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ‌های شماره ۲ و ۴ در خیابان شهید بهشتی برای خدمات‌رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، همانند سایر برنامه‌های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی آماده خدمت رسانی هستند.

در این مراسم خدمات گوناگون فرهنگی و رفاهی از جمله استقرار نیرو‌های اورژانس و آتش نشانی، برپایی اتاق مادر و کودک، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع بسته‌های فرهنگی، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و ون‌های رایگان برای جابجایی تا محل برگزاری مراسم برای رفاه حال عزیزان تدارک دیده شده است.

ضمناً برنامه‌های جنبی نظیر برپایی نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی-۱۳۹۷» در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار