کد خبر: 968132
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
۵ درصد تعاونی‌های سطح کشور را استان آذربایجان‌شرقی دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نگاه مدیران به بخش تعاون باید محترمانه باشد نه اینکه مورد غضب و منفعت‌طلبی قرار دهند.

میراحد حسینی  در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش تعاون یک بخش خاصی بوده و نیازی به پول، منابع مالی، کمک‌های مادی، زمین ندارد بلکه اصل نیاز در آن عشق و علاقه است و اگر عشق و علاقه‌ای باشد طبیعتاً پیشرفت و تعالی حاصل خواهد شد ولی اگر عشق و علاقه نباشد قطعاً کارها ابتر باقی خواهد ماند. 

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته، هر تعاونی که اختلاف، ضدیت، کینه نداشته و در مقابل صفا و صمیمیت و دوستی دارد با موفقیت روبه‌ رو است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام تلاش در تمام تعاونی‌ها اعم از خدمات، درمان، توزیع، آموزش این است که صفا و صمیمیت ایجاد کنیم تا در کنار آن یک کاری را با موفقیت انجام دهند.

وی به ایجاد کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این کمیته برای حل مشکلات است. 

حسینی با تاکید بر اینکه ۴۵ تعاونی با مشکلات حادی روبه‌ رو بودند ولی با ایجاد این کمیته که اعضای آن افراد موثر هستند، مشکلات حل شد، گفت: هدف این است تا در کمیته مشکلات بررسی و سپس حل شود. 

وی ادامه داد: کمیته رسیدگی به نام هیات تعاون و داوری نیز تشکیل شده است که در چارچوب مقررات مشکلات بررسی شده و رای صادر می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: در راستای حل و فصل اختلافات تعاونی‌های مشکل‌دار است. 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط ۵ هزار تعاونی در ایران بود که الان به ۱۰۰ هزار رسیده است، تصریح کرد: ۹۳ هزار تعاونی فعال در کشور است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. 

حسینی بیان کرد: نزدیک به پنج درصد تعاونی‌های سطح کشور را در استان آذربایجان‌شرقی دارد که از آن میان ۴هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال هستند.  

وی با اشاره بر اینکه ۴ میلیون نفر جمعیت استان است که یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار از این جمعیت با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت عضو تعاونی هستند، گفت: ۴۰ میلیون نفر در کل کشور با احتساب سهام عدالت عضو تعاونی در کل کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به علاقه‌ای که مردم به تعاون دارد همچنین این فرهنگ در جامعه و آموزه‌های دینی ما تاکید شده است ولی بیشترین تعاون در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان است. 

وی با استناد به فرمایش قرآنی مبنی بر اینکه کارها را با تعاون جلو برده و از کارهای تعاونی روی کارهای نامشروع پرهیز کنید، یادآور شد: درخشندگی تعاون از ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن مطرح شده است ولی معمولاً از لفظ واژه تعاون بعد از انقلاب صنعتی در دنیا یاد می‌کنند و آن را راهی برای پیشرفت و توسعه دانسته‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه کار در تعاونی مبالغ کمتری دارد، تصریح کرد: در تعاونی همه برابر است و اگر یکی یک میلیون تومان داده است، باید مابقی اعضا نیز به همان مقدار سرمایه بگذارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: جمع سرمایه تعاونی‌های استان یک‌هزار میلیارد تومان است که بعداً افزایش داده‌اند. 

وی متذکر شد: تعاون یک کار برابر است به طوریکه در سهام عدالت همه یک سهم برابر دارند. 

حسینی خاطرنشان ساخت: اگر قرار است که مردم ثروتمند شود همه باید ثروتمند شوند و این نگاه و نگرش بوده که سبب شده است تا مردم به تعاون روی بیاورند و انصافاً هم از طریق تعاونی کارهای زیادی انجام گرفته است. 

وی، کارهای موثر در زمینه مسکن در شهر تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد شهرک‌های مختلف و ساختمان‌های زیاد نشان از فعالیت تعاون دارد که در شهرک باغمیشه، منظریه، گلشهر، خاوران، مرزداران، غیره به خوبی دیده می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نگاه مدیران به بخش تعاون باید محترمانه باشد نه اینکه مورد غضب و منفعت‌طلبی قرار دهند.

وی ادامه داد: دولت توجه زیادی نسبت به ترویج، نشر و توسعه تعاون دارد و وظیفه و رسالت خود در رابطه با تعاون را در طول ۴۰ سال انجام داده است به‌طوریکه ایجاد بانک تعاون، صندوق تعاون، اتاق تعاون، خانه توسعه تعاون، تصویب قانون تعاون در سال ۱۳۷۰، تشکیل وزارت‌خانه تعاون، ایجاد بیمه تعاون از جمله کارهای موفق‌آمیز دولت نسبت به تعاون است. 

حسینی گفت: اگر کسی وارد بخش تعاون برای سودآوری شود و سر مردم کلاه بگذارد، هیچ‌گاه کارها جلو نخواهد رفت ولی اگر کسی عاشق کار تعاون باشد، قطعاً موفق خواهد شد زیرا ظرفیت در استان زیاد بوده و هر کسی که در بخش تعاون کاری اثربخش انجام دهد، مورد حمایت مسوولان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر