کد خبر: 968105
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان:
لازم است که اطلاعاع‌رسانی مورد نیازمراکز معاینه فنی به شهروندان انجام و با اتصال دوربین‌های کنترل ترافیک به بانک اطلاعاتی این مراکز جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،دکترامیر احمد زنداور در نطق میان دستور عنوان کرد: منابع آلایندگی هوا شامل سه دسته کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و نیروگاه‌ها، وسایل نقلیه موتوری و منابع خانگی، تجاری و متفرقه هستند که عمده وظیفه شهرداری مطابق ماده 55 قانون شهرداری‌ها و اصلاحیه‌های بعدی آن متمرکز بر آلودگی هوا بوده و در موارد دیگر نقش اصلی بر عهده سایر دستگاه‌ها همچون سازمان حفاظت از محیط زیست قرار داده شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این‌که 70 درصد آلودگی شهر اصفهان ناشی از وسایل نقلیه است، شهرداری باید نقش کلیدی در کنترل آلودگی هوا داشته باشد که این نقش در قانون بر محورهای ایجاد مراکز معاینه فنی خودروها کنترل تردد وسایل نقلیه، نوسازی ناوگان حمل و نقل و چهارم گازسوز نمودن وسایل نقلیه ترسیم شده است.

وی افزود: مطابق ماده 5 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا شهرداری موظف به ایجاد مراکز معاینه فنی با همکاری نیروی انتظامی و جلوگیری از تردد وسایلی است که استانداردهای لازم از این مراکز دریافت نکرده‌اند، لذا لازم است که اطلاعاع‌رسانی مورد نیاز در این زمینه به شهروندان انجام و با اتصال دوربین‌های کنترل ترافیک به بانک اطلاعاتی این مراکز جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی لحاظ شود.

دکترزنداور خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم نیست باید احداث این زیرساخت‌ها در اولویت قرار گیرد چرا که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم در آلوده‌ترین روزهای سال مینی‌بوس‌های آلاینده به راحتی در سطح شهر تردد می‌کردند که باید در سال جاری جلوگیری به عمل آید.

 

خزانه دار شورای شهر اصفهان تأکید کرد: مطابق ماده 7 قانون جلوگیری از آلودگی هوا شهرداری می‌تواند با تعریف محدوده های ترافیکی از ورود خودروها به محدوده‌هایی از شهر در روزهای آلوده سال جلوگیری به عمل آورد، بنابراین پیشنهاد می‌شود علاوه بر محدودیت ترافیکی موجود محدوده گسترده تری برای روزهای آلوده تعریف شود و علاوه بر آن هرچه سریع‌تر طرح محدوده ترافیکی حالت اجرایی به خود بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: تشویق مردم به حمل و نقل عمومی مطابق تبصره 6 ماده 12 قانون جلوگیری از آلودگی هوا از دیگر راه های کاهش آلودگی هوا است که باید به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر