کد خبر: 968078
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
درست یک هفته پس از هشدار سید‌حسن نصرالله برای واکنش سخت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، دیروز عصر نیرو‌های مقاومت به سخنان رهبر خود لبیک گفته و طی عملیاتی یک خودروی زرهی اسرائیلی را در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان مورد هدف قرار دادند که همه سرنشینان آن کشته و زخمی شدند که یک فرمانده ارشد صهیونیستی هم در میان کشته‌ها بوده است. ارتش اسرائیل هم دستپاچه شده و حملات توپخانه‌ای را به یک روستای مرزی لبنان انجام داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش جوان، در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات امریکایی با هشدار‌های خود سعی داشتند حزب‌الله را از واکنش به عملیات اخیر صهیونیست‌ها در خاک لبنان منصرف کنند، اما حزب‌الله بدون توجه به این هشدار‌ها دیروز عصر هشدار‌های خود را عملی کرد. در بیانیه رسمی حزب‌الله که دیروز منتشر شد، آمده است: «ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر یک شنبه مجموعه شهدای حسن زبیب و یاسر ضاهر یک خودروی زرهی اسرائیلی را در مسیر جاده آویویم هدف قرار دادند که تمام سرنشینان آن کشته و زخمی شدند». از تعداد کشته و زخمی‌های این حمله موشکی که گفته می‌شود با موشک‌های ضدتانک کورنت، انجام شده، گزارشی منتشر نشده است. به گزارش شبکه المیادین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید این حمله، مدعی شد که یک موشک ضد تانک از سمت لبنان به سمت شمال سرزمین اشغالی شلیک شده است و خساراتی بر جا گذاشته است. همچنین برخی منابع رسانه‌ای اسرائیل از تبادل آتش در مرز بین لبنان و سرزمین اشغالی در نزدیکی پادگان «آویویم» خبر می‌دهند. شبکه الجزیره هم اعلام کرد که فرمانده ارشد اسرائیلی در این حمله کشته شده است.

شبکه المنار نیز خبر داد که بالگرد‌های اسرائیلی زخمی‌های ارتش صهیونیستی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. یک منبع لبنانی به شبکه المیادین گفت: «هنگامی که نیرو‌های صهیونیستی برای انتقال مجروحان وارد عمل شدند در تیررس نیرو‌های مقاومت قرار داشتند، اما سربازان مقاومت اجازه انتقال زخمی‌ها را به صهیونیست‌ها دادند». یک منبع وابسته به حزب‌الله در شبکه توئیتر نوشت: این حمله تنها برای انتقام شهدای حزب‌الله بود که در عملیات هفته گذشته اسرائیلی‌ها به بیروت شهید شدند. در پی این حملات موشکی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی جلسه رایزنی برگزار کرده است. مقامات تل آویو از شهرک‌نشینان خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی به پناهگاه‌ها بروند.

شبکه خبری الحدث نیز اعلام کرد که مسیر مرزی با لبنان مسدود شده است. سایت عرب نیوز تودی، هم در گزارشی مدعی شد که ارتش اسرائیل حملات توپخانه‌ای خود را به روستای ماروم الرأس در خاک لبنان انجام داده است. فیلم‌ها و تصاویری که در توئیتر منتشر شده نشان می‌دهد که مردم لبنان به خاطر این حملات خوشحالی می‌کنند. این حملات درحالی انجام شده است که سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یک شنبه گذشته در سخنانی هشدار داد که مقاومت به تجاوزات اسرائیل پاسخ خواهد داد و پس از این هشدارها، ترس و وحشت در سرزمین‌های اشغالی حاکم شده بود و بر اساس گزارش‌ها، شهرک‌نشینان صهیونیست در مرز با لبنان خانه‌های‌شان را ترک بوده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار