کد خبر: 968058
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
خواستگار کینه‌جو که به اتهام آتش‌افروزی و قتل پدربزرگ دختر مورد علاقه‌اش به حبس و پرداخت دیه محکوم شده‌است مدعی است توان پرداخت پول را ندارد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲‌اردیبهشت‌سال‌۹۳، مأموران پلیس از مرگ مشکوک مردی ۷۰‌ساله به نام یحیی در یکی از بیمارستان شهر باخبر و راهی محل شدند.
شواهد نشان می‌داد مرد سالخورده در یک حادثه آتش‌سوزی عمدی مقابل منزلش در خیابان پیروزی زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت سوختگی فوت کرده‌است. پسران مقتول هم که در حادثه زخمی شده‌بودند، گفتند عامل قتل یکی از اشرار محله به نام مرتضی است. یکی از آن‌ها گفت: «مرتضی، خواستگار خواهرزاده‌ام سمیرا بود و می‌دانستیم جوان شروری است به همین خاطر به او جواب منفی دادیم. روز حادثه من و برادرم خانه پدرم بودیم که مرتضی به آنجا آمد. با پدرم مقابل در رفتیم و دوباره جواب منفی دادیم. این شد که او عصبانی شد و بعد از عربده‌کشی یک بطری بنزین را آتش زد و به سمت ما پرتاب کرد. من و برادرم در این حادثه زخمی شدیم، اما پدرمان فوت شد.»
مرتضی ۲۷‌ساله پس از بازداشت گفت: «من و سمیرا قصد ازدواج داشتیم، اما خانواده‌اش مخالف بودند و زمانی که جواب منفی دادند، عصبانی شدم و حادثه اتفاق افتاد.»
پس از آن پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهرن فرستاده‌شد و هیئت قضایی متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه و به دیه و حبس محکوم کرد. بعد از گذشت چهار‌سال از حادثه، متهم با نوشتن نامه‌ای به دادگاه اعلام کرد که توان پرداخت دیه را ندارد. مرد جوان صبح دیروز در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده حاضر شد. او که بعد از صدور حکم با قرار وثیقه آزاده شده، اما به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی روانه زندان شده‌بود، گفت: «از دادگاه می‌خواهم با درخواستم موافقت کنند تا به صورت اقساط دیه را بپردازم.» او در ادامه گفت: «بعد از حادثه تنها برادرم درحالیکه دو ماه به مراسم عروسی‌اش مانده‌بود در یک تصادف رانندگی کشته شد و تنها خواهرم نیز به بیماری سرطان مبتلا شده است. پدر و مادرم شرایط سختی را دارند و از دادگاه تقاضا دارم به خاطر آن‌ها با تقسیط دیه موافقت کند.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار