کد خبر: 967974
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج کشور ایران توانست با سه پله صعود برای نخستین بار در جایگاه بیستم جهان قرار گیرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی، سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ ۲۴۹۱ و با ۷ پله صعود در جایگاه چهاردهم برترین شطرنج بازان بانوی جهان قرار گرفت این در حالی بود که این بانوی شطرنج باز در ماه گذشته با ۲۴۶۸ واحد ریتینگ در رده بیست و یکم قرار داشت.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان جهان نیز علیرضا فیروزجا بدون تغییر ریتنیگ نسبت به ماه گذشته و با ریتینگ ۲۷۰۲ در رده‌ی ۳۷ جهان قرار دارد. او در ماه گذشته توانسته بود در رده سی و هشتم جهان قرار بگیرد.

در بخش برترین‌های جوانان جهان علیرضا فیروزجا در رده سوم و پرهام مقصودلو نیز در رده چهارم قرار دارند. سید محمد امین طباطبایی با ریتینگ ۲۶۴۲ در رده هشتم جوانان جهان ایستاده است. در این بخش آرین غلامی در رده ۴۱ و شاهین لرپری‌زنگنه در رده ۸۹ قرار دارند.

در بخش دختران جوان جهان نیز مبینا علی‌نسب با ریتینگ ۲۲۳۵ و در رده ۷۱ قرار گرفته است.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان ایران نیز علیرضا فیروزجا در رده نخست قرار گرفته است. بعد از او پرهام مقصودلو و سیدمحمد امین طباطبایی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. پویا ایدنی، احسان آرین غلامی و قائم‌مقامی، در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان دختران ایران، سارا سادات خادم‌الشریعه در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان و غزل حکیمی فرد در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

ایران در این ماه با میانگین ریتینگ ۲۵۶۶ هم ریتینگ با آرژانتین و با سه پله صعود در رده بیست جهان و سوم آسیا قرار دارد. در بخش استاندارد برترین‌های جهان مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۷۶ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج‌بازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. فابیانو کاروانا آمریکایی با ۲۸۱۲ واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با ۲۸۱۱ واحد ریتینگ در رده رده‌های دوم و سوم برترین شطرنج‌بازان جای گرفتند.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان نیز هو یفان با ۲۶۵۹ واحد هم‌چنان صدرنشین است. جو ونجون با ۲۵۷۶ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و الکساندرا گریاچکینا با ۲۵۶۴ واحد در رده سوم ایستاد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار