کد خبر: 967972
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
سرپرست سابق فدراسیون کشتی در واکنش به ادعای رئیس جدید این فدراسیون مبنی بر بدهی ۵۲ میلیارد تومانی این فدراسیون اظهارات جالبی را مطرح کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حمید بنی تمیم به عنوان سرپرست پیشین فدراسیون کشتی در واکنش به ادعای بدهی ۵۲ میلیاردی که ادعا شده به رئیس جدید رسیده، گفت: کشتی و موفقیت تیم‌های ملی در این مقطع آنهم در فاصله کوتاه باقی مانده تا مسابقات جهانی قزاقستان که گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم محسوب می‌شود، مهمتر از هر چیزی است و من که خودم بعد از استعفای رسول خادم از فدراسیون، مسبب حضور محمد بنا و غلامرضا محمدی شدم، برخلاف برخی جریانات به مسائل، ملی نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم برای آن‌ها حاشیه ایجاد کنم.

بدهی‌های اعلام شده جزو بدهی مالیاتی هستند
بنی تمیم ادامه داد: حدود سی میلیارد تومان از بدهی‌های اعلامی مربوط به بحث مالیات است و اصلا این مبلغ اعلامی، جزو بدهی محسوب نمی‌شود. به شخصه در زمان سرپرستی فدراسیون برای حل مشکل اقدام کردم و با بخشودگی ۹۵ درصدی جرایم مقرر شد ما مبلغ باقی مانده را بصورت اقساطی پرداخت کنیم که در زمان سرپرستی من دو قسط نیز پرداخت شد، اما در زمان حضور بهروز نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون متاسفانه این روند متوقف شد تا موضوع بدهی مالیاتی دوباره مطرح شود. این در حالی است که شنیده ام وزیر ورزش به شخصه پیگیر حل مشکل تمامی فدراسیون‌های ورزشی است، چون این مساله، مشکل تمام فدراسیون هاست.

می‌خواهند فدراسیون را بدهکار کنند
نایب رئیس پیشین فدراسیون تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد از این مبلغ هم مربوط به اجاره بهای درخواستی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای خانه‌های کشتی و مواردی از این دست است که ما در مذاکرات خود هیچگاه اعتقاد نداشته و نداریم که فدراسیون‌ها باید برای محل تمرین تیم‌های ملی اجاره بدهند و موضوع را به شکلی پیش بردیم تا با توجه به پرداخت‌هایی که بابت تعمیر و نگهداری این اردو‌ها داشتیم این مبلغ محاسبه نشود و اصلا بی معناست که برای محل تمرینات تیم ملی به زیر مجموعه وزارت ورزش اجاره بدهیم. نمی‌دانم چرا آقایان می‌خواهند فدراسیون را بدهکار کنند. همانطور که توضیح دادم حدود ۴۰ میلیارد ادعایی، اصلا جزو بدهی محسوب نمی‌شود.

نعمتی رنج سفر به سوئیس را به جان خرید!
دبیر سابق فدراسیون کشتی درباره مسائل مطرح شده در مورد تعلیق و سپس رفع تعلیق ایران از سوی اتحادیه جهانی به دلیل بدهی افزود: قبلا بصورت مبسوط در مورد بدهی ایران به اتحادیه توضیح داده ام. ۱۱۰ هزار فرانک مربوط به میزبانی جام جهانی در آذرماه است که قاعدتا برعهده شهر میزبان است و از طرفی اگر فدراسیون مشکل دارد می‌تواند از میزبانی انصراف دهد. سایر مبالغ نیز بخشی مربوط به جریمه علیرضا کریمی و بخشی دیگر مربوط به دوپینگ هاست که کشتی گیران مربوطه خود باید این جریمه را بپردازند.

وی ادامه داد: درباره سایر مبالغ بدهی مربوط به اتحادیه جهانی که اغلب برای حق عضویت سالیانه کشتی گیران است را نیز من در زمان سرپرستی ام با اتحادیه و شخص لالوویچ صحبت کردم. قرار شد در هر مسابقه ۱۰ هزار دلار به اتحادیه بپردازیم که حتی در بازی‌های آسیایی چین این مبلغ را پرداخت کردیم، اما بعد از من سرپرست فدراسیون رنج سفر به سوئیس را به جان خرید و ۱۰ هزار توافقی ما را ۲۰ هزار یورو کرد! الان هم در دنیا اکثر کشور‌ها بحث بدهی‌ها را دارند و کشور‌های صاحب نام دنیا برای مباحث مالی تعلیق نمی‌شوند.

ملاک بدهی‌ها، صورت جلسه نقل و انتقال است
بنی تمیم افزود: اسناد مالی تا پایان سال ۹۶ مورد تایید حسابرس، مجمع و وزارت ورزش است و حتی تا پایان مهر ماه ۹۷ هم کاملا حسابرسی انجام شده و تا زمان حضور خادم بدهی فدراسیون ۵ میلیارد و در زمان سرپرستی من و نعمتی هم ۴ میلیارد است که مجموعا حدود ۹ میلیارد می‌شود. الباقی مبلغ اعلامی را نمی‌توان به صرف ادعای افراد، جزو بدهی قرارداد یا اسناد گذشته که همه طبق سرفصل بودجه هزینه شده اند را بیرون آورد و آن‌ها را بدهی محاسبه کرد. متاسفانه شنیده می‌شود افرادی که مدعی مطالبات غیرقابل قبول از فدراسیون قبل بودند، حالا آمده اند و چند برابر طلب‌شان از فدراسیون مدعی شدند که در سیستم ثبت شده است. ملاک بدهی‌های فدراسیون صورت جلسه نقل و انتقال است که باید خزانه دار قبلی و فعلی، هر دو امضا و تایید کنند که چنین صورتجلسه‌ای هم امضا نشده است. ضمن اینکه ما حدود ۱۳ میلیارد بدهی فدراسیون‌های گذشته را نیز پرداخت کردیم.

فعلا که خبری از اسپانسر‌های وعده داده شده نیست!
وی خاطرنشان کرد: بیان این مطالب برای روشن شدن افکار عمومی و خانواده بزرگ کشتی بود و از رئیس فدراسیون که از قبل در جریان بدهی‌ها بوده هم درخواست می‌کنم، با کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک که حمایت ویژه‌ای برای حضور ایشان در فدراسیون داشتند و همچنین استفاده از هفت، هشت بانکی که به عنوان اسپانسر قول داده بودند، یک فضای مناسب برای تیم‌های ملی در راه المپیک ایجاد کنند. چون این رشته در دو المپیک گذشته بهترین عملکرد را بین کاروان ایران داشته است.

بنی تمیم ادامه داد: به هرحال رئیس فعلی فدراسیون معتقد است حامی مالی فدراسیون در زمان مدیریت قبلی سودی به کشتی نرسانده و حتما اسپانسر‌های جدید ایشان فضای حمایتی بهتری را برای مدیریت جدید فدراسیون ایجاد می‌کنند و وی نیز با حمایت دولت و اسپانسر‌های خود این مشکلات را پشت سر می‌گذارد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه رئیس فدراسیون قصد دارد روز ۱۲ شهریورماه مجمع فوق‌العاده برگزار و مباحث مالی را مطرح کنند؛ ضرورت دارد خزانه‌دار پیشین و حسابرس فدراسیون نیز در این جلسه حضور داشته باشند تا نسبت به امضای صورت جلسه نقل و انتقال حساب‌ها اقدام کنند. بدین ترتیب هر موضوعی رسمی و مستند خواهد بود چراکه بدون این صورت جلسه، صحبت‌ها و مباحث مطرح شده رسمیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد این فدراسیون در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۵۰ میلیارد بدهی از مدیریت قبلی روی دست فدراسیون کنونی باقی مانده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار