کد خبر: 967932
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با تدوین سند بهره‌وری حدود ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است .

لطف‌الله رضایی در شورای معاونین این سازمان اظهار کرد: بعد از ارائه مطالعات اولیه الگوی کشت، سند بهره‌وری آبی استان سمنان برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب و کمک به کسری مخازن تدوین شد . وی گفت: در این سند ۱۷ پروژه عملیاتی که شامل کشت نشایی توسعه در فضای کنترل‌شده، ارتقا ضریب مکانیزاسیون، اصلاح و بهسازی باغات، تکثیر و توزیع بذور و اندام‌های تکثیری گیاهان زراعی باغی و دارویی مقاوم و سازگار با شرایط کم‌آبی در دستور کار قرار گرفت .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: کشت علوفه‌های جدید، توسعه گیاهان دارویی کم آب‌بر، انتقال بخشی از کشت بهاره به پائیزه، خاک‌ورزی حفاظتی، مبارزه با آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز در باغات و اراضی شیب‌دار، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب نیز در این سند در دستور کار قرار گرفت و بخشی از این پروژه‌ها اجرایی شد .

رضایی افزود: بر اساس ارزیابی انجام‌شده در پایان سال ۹۷ با انجام این پروژه‌ها حدود ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه‌جویی شد .

وی گفت: مخازن آب‌های زیرزمینی استان سمنان سالانه بین یک تا 2.5 متر یعنی حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار