کد خبر: 967918
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه لاریجانی پس از تشکیل مجلس دهم از لیست امید جدا شد، گفت: آن‌هایی که لیست امید را بستند، پیش‌بینی نمی‌کردند که لاریجانی به لیست پایبند نباشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهدی شیخ، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگویی تفصیلی با مهر، ضمن طفره رفتن از پرسشی درباره «مشارکت مشروط» حجاریان در انتخابات، در عین حال «نظریه تحریم انتخابات را نظریه‌ای بی اصالت و حاشیه‌ای» دانست. مهر در ابتدای این گفتگو نوشته است: پای صحبت هر اصلاح‌طلبی که می‌نشینیم و خاطره ائتلاف اصلاحات با اعتدال در سال ۹۴ را یادآوری می‌کنیم، سر درد دل‌شان باز می‌شود و از بدقولی‌های طیف نزدیک به دولت می‌گویند، تا جایی که محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد «اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۸ مجلس ائتلاف نمی‌کنند. ما در سال ۹۴ به اجبار تعامل کردیم»، اما همه اصلاح‌طلبان مجلس نظر عارف را قبول ندارند. شیخ البته برخلاف برخی اصلاح‌طلبان از جمله عارف معتقد است «ائتلاف اشتباه نبود» و در توجیه ائتلاف می‌گوید «نگاه سلبی و سیاست ائتلاف برای جلوگیری از رأی آوردن یک جناح خاص و تعامل اصلاح‌طلبان با نظام از طریق اصولگرایان معتدل بود».

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در برابر انتقادات به عملکرد فراکسیون امید مواضعی صریح دارد و می‌گوید «فراکسیون امید مأموریت بزرگی را انجام داده و با برطرف کردن سوء تفاهمات راه ورود اصلاح‌طلبان به حاکمیت را باز کرده است». نماینده تهران در مجلس، بزرگ‌ترین مشکل ائتلاف را که موجب از اکثریت افتادن فراکسیون امید در مجلس دهم شد، «وجود دو رئیس مجلس بالقوه (عارف) و بالفعل (لاریجانی) در لیست امید» می‌داند و می‌گوید: «ائتلاف با طیف لاریجانی اشتباه نبود، اما عدم پایبندی به لیست امید اشتباه بود. فکر نمی‌کردند آقای لاریجانی به لیست پایبند نباشد. اما او از ابتدا آن طرف (فراکسیون مستقلان) رفت و از لیست امید جدا شد.» البته شیخ معتقد است این اشتباه را اصلاح‌طلبان در قبال روحانی نیز انجام دادند و از اول با او اتمام حجت نکردند. او می‌گوید: «عین همین اتفاق در حمایت از آقای روحانی افتاد، اصلاحات از ابتدا به آقای روحانی اعلام نکرد که ما از شما حمایت می‌کنیم و در مقابل چه می‌گیریم، یعنی هیچ اتمام حجت و صحبتی نشد، اگر صحبتی می‌شد آقای روحانی نمی‌گفت که من خودم آمدم و شما من را نیاوردید و از این دست تعبیرها.» شیخ همانند سایر اعضای فراکسیون امید که در انتخابات ۹۶ در ستاد حامیان روحانی حضور داشتند و در شهرستان‌ها و تهران در حمایت از او سخنرانی می‌کردند، حامی روحانی بود، اما امروز معتقد است: «محبوبیت و مقبولیت دولت به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کاهش یافته است». فراکسیون امید پس از انتخاب روحانی در سال ۹۶، حمایت‌های خود را از دولت ادامه داد تا جایی که محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید اعلام کرد «تا جایی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنیم که موجب تضعیف دولت نشود»، اما با وجود تمام این همراهی‌ها مهدی شیخ می‌گوید «روحانی به اصلاح‌طلبان سوءظن دارد.»

او معتقد است: «روحانی در سال ۹۲ همراهی بیشتری با اصلاح‌طلبان داشت، اما از سال ۹۶ به بعد نسبت به فراکسیون امید سوء ظن پیدا کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار