کد خبر: 967910
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
وزارت خارجه دولت مورد حمایت سعودی‌ها در یمن پنج‌شنبه گذشته از ۳۰۰کشته و زخمی در ۱۰حمله هوایی جنگنده‌های امارات به ارتش این دولت در عدن و استان أبین خبر داد تا تضاد اعضای سابق ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی روشن‌تر شود. رهبر جنبش انصارالله یمن، اما روز جمعه بیانیه امارات درباره انجام حملات هوایی علیه عناصر مورد حمایت عربستان را تأکید بر عدم مشروعیت ائتلاف متجاوز عربی در یمن برشمرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: «اعتراف امارات در بیانیه خود به بمباران تروریست‌های مورد حمایت عربستان سعودی تأکیدی بر عدم مشروعیت ائتلاف است و اینکه امریکا و عربستان و امارات و متحدان آن‌ها خود تروریسم و حامیان آن هستند و تروریسم را برای نابودی یمن به وجود آوردند.» وی در ادامه افزود: «اعتراف رسمی امارات به عنوان یک عضو رسمی و اثرگذار ائتلاف متجاوز به تروریسم شبه‌نظامیان آن تأکید مؤکدی بر این نکته است که امریکا ریشه تروریسم و به وجود آورنده آن در یمن و مسئول کامل تروریسم خود در این کشور است.»

حوثی در ادامه افزود: «یمن با مقاومت و پایداری خود پیروز شد و با افشای به وجود آورندگان تروریسم هر نوع بهانه‌ای را از ائتلاف متجاوز سلب کرد.» وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات نیز همان روز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات حق دفاع از خود و پاسخ به تهدید‌های ناشی از نیرو‌های ائتلاف عربی را دارد.» در ادامه این بیانیه آمده است: «حملات گروه‌های تروریستی به نیرو‌های ائتلاف عربی و شهروندان زیاد و منجر به تهدید مستقیم امنیت این نیرو‌ها شد، به گونه‌ای که مستلزم هدف قرار دادن شبه‌نظامیان تروریست با حملات هوایی محدود بر اساس قواعد درگیری تصریح شده در توافق ژنو و قانون بشر بین‌المللی شد.»

وزارت خارجه امارات جامعه مدنی را به «حرکت برای تضمین عدم سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از وضعیت موجود و بازگشت به صحنه یمن برای انجام حملات تروریستی» دعوت کرد. شهر عدن روز پنج‌شنبه پس از حملات هوایی امارات به پایگاه‌های ارتش مستعفی در عدن و أبین، دوباره به کنترل نیرو‌های شورای انتقالی جنوب یمن درآمد. بعد از ظهر پنج‌شنبه شهر زنجبار، مرکز استان أبین تنها یک روز پس از کنترل نیرو‌های دولت مستعفی، به دست نیرو‌های انتقالی افتاد.

به آتش کشیدن پرچم‌های امارات
هزاران یمنی در شهر تعز با برپایی تظاهراتی از دولت مستعفی خواستند امارات را از ائتلاف عربی بیرون کرده و جرائم این کشور را در حق یمنی‌ها مستندسازی کند. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اعتراضات یمنی‌ها پس از حملات جنگنده‌های اماراتی به پایگاه‌های نیرو‌های ارتش مستعفی در ورودی‌های شهر عدن و استان أبین با ۳۰۰ کشته و زخمی برپا گشت. تظاهرکنندگان شعار‌هایی در محکومیت حملات امارت به نیرو‌های دولت مستعفی و غیر نظامیان سر دادند. تظاهرکنندگان که برای برپایی نماز جمعه در میدان الحریه و خیابان‌های اطراف آن در تعز جمع شده بودند، امارات را کشوری اشغالگر خوانده و آن را به نقض حاکمیت ملی یمن متهم کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار