کد خبر: 967892
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
رئیس سازمان سینمایی:
شفافیت امری دو طرفه است و این نکته اشتباه است که فقط از دستگاه‌های حکومتی انتظار داشته باشیم همه ضوابط و مکاتبات خود را منتشر کنند.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی روزگذشته درباره پول‌های کثیف و اینکه از کجا وارد سینما شده‌اند، گفت: شفافیت امری دوطرفه و این نکته اشتباه است که فقط از دستگاه‌های حکومتی انتظار داشته باشیم همه ضوابط و مکاتبات خود را منتشر کنند، اما وقتی جواب می‌دهد که ترکیب دوطرفه‌ای باشد، بدین معنی که فعالان صنفی در امر سینما، احزاب و رسانه‌ها اعلام کنند که مخارج خود را از کجا آورده‌اند و این امر در همه‌جا مرسوم است. به عنوان مثال، کاندیدا‌ها اعلام کنند چقدر هزینه انتخاباتی‌شان شده است و چه کسانی کمک کرده‌اند. این‌ها مواردی است که باید فهرست آن‌ها اعلام شود. یک پروژه سینمایی باید هزینه‌ها و درآمد‌های خود را اعلام کند تا تبدیل به یک مطالبه عمومی شود، در این زمینه کار‌های خوبی در خانه سینما انجام می‌شود و این‌ها یک بحث‌های صنفی است.
انتظامی درباره پولشویی در سینما و شبکه نمایش خانگی بیان کرد: ما متخصص این امر نیستیم و مراقبت می‌کنیم تا تحت تأثیر شایعات قرار نگیریم. برای شفاف‌سازی که امری دو طرفه است و با خودمان آن را شروع کرده‌ایم، برای شبکه نمایش خانگی هم برنامه داریم. هدف اصلی از رده‌بندی سنی بهداشت روانی جامعه و کودکان و نوجوانان است که هرچه بتوانیم خانواده‌ها را هوشیارتر کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا شفافیت مختص به انتشار صورت‌های مالی شده و در بخش‌های دیگر شاهد شفافیت نیستیم، گفت: شفافیت یکی از رویکرد‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وقتی می‌خواستند رأی اعتماد بگیرند، چند رویکرد داشتند که یکی از آن‌ها بحث شفافیت است. در حال حاضر هم وزارت فرهنگ اسلامی نسبت به سایر دستگاه‌ها از نظر شاخص‌های شفاف‌سازی جلوتر است البته هنوز برای رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم. این مدیر دولتی اظهار داشت: شفاف‌سازی هزینه‌های مالی یکی از شاخصه‌های شفاف‌سازی است، شفاف‌سازی، یعنی پیش‌بینی پذیری. یعنی قبل از اینکه به دستگاهی برای مجوز و حمایت مراجعه کنیم براساس ضوابطی که تعیین شده، حدس بزنید که با شما موافقت می‌کنند یا نه و در عین حال برای رقیب خود هم که شرایط مثل ما دارد هم پیش‌بینی کنیم و ببینیم نتیجه یکی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار