کد خبر: 967875
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۷
یکی از مشکلاتی که مردم استان همدان و شهر‌های آن از آن رنج می‌برند کمبود امکانات درمانی، خصوصاً مراکز و دارو‌های تخصصی است، این کمبود‌ها موجب شده تا بیماران سرطانی این استان برای درمان خود مجبور به سفر به سایر استان‌ها خصوصاً تهران که دارای امکانات بیشتری در این رابطه است، شوند.
محمدرضا سوری
سرویس ایران جوان آنلاین: هزینه بالای درمان بعضی از بیماری‌ها در کنار مخارج رفت وآمد‌ها به مراکز درمانی تخصصی، از جمله معضلات بیماران خاص در اکثر استان‌های کشور است. در این میان می‌توان به بیماری سرطان اشاره کرد، که علاوه برهزینه بالای مداوا، برای درمان آن نیز باید به برخی از مراکز ویژه درمانی مراجعه کرد که این مسئله برای بیماران استان‌هایی که فاقد مرکز درمانی سرطان هستند، هزینه بالایی به آن‌ها و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند. حالا مدیران درمانی همدان با توسعه و تکمیل مراکز درمانی تخصصی سرطان قصد دارند تا هزینه این بیماران را به شدت کاهش دهند، موضوعی که موجب شد تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به ساخت سه مرکز جامع سرطان در این استان از بی‌نیازی مراجعه بیماران به سایر مراکز کشور خبر دهد.

یکی از مشکلاتی که مردم استان همدان و شهر‌های آن از آن رنج می‌برند کمبود امکانات درمانی، خصوصاً مراکز و دارو‌های تخصصی است، این کمبود‌ها موجب شده تا بیماران سرطانی این استان برای درمان خود مجبور به سفر به سایر استان‌ها خصوصاً تهران که دارای امکانات بیشتری در این رابطه است، شوند. آمار‌های ثبت شده در این استان نشان می‌دهد هم‌اکنون ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در همدان وجود دارد، که هر سال نیز بر این تعداد افزوده می‌شود.

ساخت مجهز‌ترین مرکز درمان سرطان

همدان از جمله استان‌های غرب کشور به شمار می‌رود که علاوه بر درمان مردم این منطقه از بیماران سایر استان‌ها از جمله، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و ایلام در همدان نیز خدمت‌رسانی می‌کند. با وجود امکانات درمانی و متخصصان خوب که در مراکز درمانی این استان فعال هستند، اما در برخی زمینه‌ها نیز کمبود محسوسی مشاهده می‌شود، که به عنوان نمونه می‌توان به خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی اشاره کرد، موضوعی که موجب شد تا در این زمینه اقدامات خوبی شکل بگیرد.
روز گذشته بود که دکتر رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به ساخت سه مرکز جامع سرطان در استان گفت: «در چند سال گذشته سه مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان، بروجرد و کنگاور کلید خورد که با پیگیری‌های فراوان مرکز جامع سرطان بروجرد و کنگاور به ملایر و کبودرآهنگ منتقل شد و عملیات ساخت آن‌ها در حال انجام است.»

پیشرفت ۳۵ درصدی مرکز جامع سرطان

شرایط خاص و راهبردی در کنار قرارگیری همدان در کریدور اصلی غرب به مرکز کشور این استان را ملزم می‌کند صاحب یک بیمارستان جنرال و یک مرکز تروما به بزرگی و توانمندی مرکز درمانی بعثت شود تا بیماران فرستاده شده از دیگر مراکز بتوانند در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کنند. در کنار این مهم، نیاز به داشتن یک مرکز جامع برای درمان بیماران سرطانی در همدان و شهر‌ها و استان‌های اطراف از جمله دلایلی بود که سبب شد تا چند سال قبل مدیران درمانی همدان تصمیم بگیرند تا مرکز جامع سرطان این استان که قبلاً در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده بود را به ۲۵ هزار مترمربع توسعه دهند.

بهمن ماه سال گذشته بود که حمید کیانی‌فتوت مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت اعلام کرد: «مرکز جامع سرطان ۳۵ درصد پیشرفت دارد که امید می‌رود فاز یک این مرکز تیرماه سال آینده بهره‌برداری شود.» از آنجا که هنوز این مرکزدرمانی سرطان تکمیل نشده است و با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین داروی بیماران سرطانی در همدان وجود دارد موجب شده تا بیماران برای تأمین دارو‌های شیمی درمانی و استفاده از مراکز آزمایشگاهی به استان‌هایی همچون تهران و قم مراجعه کنند، لذا این مهم می‌طلبد تا با سرعت بخشیدن در ساخت و تکمیل این مرکز درمانی مورد نیاز بیماران سرطانی گام اساسی برداشته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار