کد خبر: 967787
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس توسط کمیسیون رفع شده و روند اصلاح این قانون ادامه می‌یابد.

علی جلیلی شیشوانی، با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: برای طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجلس اقداماتی انجام شده بود اما نهایتا مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت، البته شورای نگهبان به بخش‌هایی از این طرح ایراد گرفته که موضوعاتی که ایرادات غیرقابل رفعی دارند را از این طرح کنار می‌گذاریم و ایراداتی که امکان اصلاح آن وجود دارد را برطرف می‌کنیم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چقدرکمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در این طرح اثر گذار باشد، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس پخته تر تهیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به آغاز زمان‌بندی انتخابات مجلس یازدهم، حتی اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس تصویب شود، مبنای اجرای انتخابات مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت و به این دوره از انتخابات نمی رسد که البته مزیت این وضعیت آن است که بدون شائبه "سیاسی‌کاری" اصلاحات قانون انجام می‌شود.

جلیلی شیشوانی گفت: هر کاری باید به صورت فرآیندی باشد و معتقدم اقداماتی که کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس دهم انجام داده باید در مجلس یازدهم نیز پیگیری شود و لایحه جامع انتخابات در ادامه کار مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر