کد خبر: 967720
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده مقصد بعدی نفتکش ایرانی «آدریان دریا» در لبنان است.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که نفتکش ایرانی «آدریان دریا» عازم کشور لبنان است.

نفتکش ایرانی «ادریان دریا» طی بیش از یک ماه به صورت غیرقانونی در آب‌های جبل الطارق توقیف شده بود و در نهایت دادگاه این منطقه حکم به آزادی آن داد و در حال حاضر در آب‌های مدیترانه به سر می‌برد.

پیش از این برخی منابع، ترکیه را مقصد این نفتکش عنوان کرده بودند.

وزیرخارجه ترکیه همچنین در سخنان خود به موضوع سوریه نیز پرداخت و در این ارتباط اظهار داشت: تا زمانی که یک راه‌حل سیاسی برای سوریه پیدا نشود، ارتش ترکیه این کشور را ترک نخواهد کرد.

چاووش اوغلو همچنین با تکرار اتهامات پیشین علیه دولت سوریه، دمشق را به اعتقاد نداشتن به راه‌حل سیاسی متهم کرد و در ادامه مدعی شد که روسیه تضمین داده است که نیرو‌های سوریه به پست‌های دیدبانی ما حمله نکنند.

ارتش سوریه به تازگی عملیات بزرگی را برای آزاد سازی استان ادلب در مناطق شمالی این کشور آغاز کرده و در نخستین گام توانست شهر راهبردی و بسیار مهم «خان شیخون» را که به اذعان همه تحلیلگران دروازه ورود به ادلب می‌باشد، از تروریست‌های حاضر در منطقه بازپس بگیرد.

موضوع پیشروی ارتش سوریه به سمت مناطق دیگر از جمله حماه موجب شده تا ترکیه و نیرو‌های تحت امر این کشور که همچنان مناطق شمالی سوریه را به بهانه کنترل اکراد ساکن در این مناطق در اختیار دارند، موقعیت خود را در خطر ببینند.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
ببینید سیاست خارجه غلط دولت روحانی و ظریف چه خسارت بزرگی را به مملکت میزنند . کشتی سر گردان و معلوم نیست سرنوشتش کجاست یکروز یونان است یک روز ترکیه و الان هم میگویند لبنان . به غیر از نفت حامل کشتی جه هزینه ای بابت سوخت کشتی و خدمه ان باید متحمل شد البته اینها راه هایی بود که جناب روحانی و ظریف و زنگنه به ان افتخار میکردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار